• ganskabra

Coca cola light eller zero?

Vilket skulle ni säga var bäst att dricka utav coca cola light eller coca cola zero och varför?
    Smak, tillsatser, påverkan etc...

There is no such thing as a hopeless situation. Every single circumstances of your life can change!
  • Svar på tråden Coca cola light eller zero?
  • blomman07

Jag brukar variera, har jag druckit den ena för ofta vill jag hellre ha den andra ett tag :)

• Mälaröbo

Jag gillade light så länge den innehöll aspartam. Sen bytte de sötningsmedel och försäljningen sjönk. Då kom zero och aspartamen kom tillbaka och zero blev en storsäljare.
    Jag tror alltså att folk/jag gillar smaken av aspartam.

• ganskabra
    Mälaröbo skrev 2013-10-25 23:18:42 följande:
    Jag gillade light så länge den innehöll aspartam. Sen bytte de sötningsmedel och försäljningen sjönk. Då kom zero och aspartamen kom tillbaka och zero blev en storsäljare.
    Jag tror alltså att folk/jag gillar smaken av aspartam.
    Det låter trovärdigt :)
    There is no such thing as a hopeless situation. Every single circumstances of your life can change!
  • Carran83

Tycker light är betydligt godare än vanlig cola cola och zero!

Bäst är dock Pepsi Max:)

• ganskabra
    Carran83 skrev 2013-10-26 00:07:47 följande:
    Tycker light är betydligt godare än vanlig cola cola och zero!
    Bäst är dock Pepsi Max:)
    Men fy, pepsi är ju värst! :p Icke drickbart alls...
    Har dock en gammal bekant som älskade pepsi max. Han bodde själv i en etta men ändå skrev han post-it lappar och satte på pepsi-flaskan som låg i kylskåpet att man inte fick dricka av den utan att den var bara hans.
    Haha
  • Gladskit

Jag dricker Cola zero eller Pepsi Max.
    Light i värsta värsta nödfall men helst inte.

• U Bet I Am

Jag dricker bara cola light, zero får jag bara inte ner. Inte pepsi max heller för den delen. Trocadero light är också fina grejer.

• Dr Mupp

Zero är god. Light är rävgift. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Mandel

Dricker inget av dem eftersom all lightläsk får sådan äcklig eftersmak av sötningsmedlet som de är fulla med.

Älskar vatten och dricker helst det i alla lägen. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Ahlfors

Ny medlem här, hej! Detta med skillnad. Vad jag vet är det i dag inget annat än marknadsföringen som skiljer dessa två drycker åt. Googla, kolla upp flertalet källor om ni vill, och rätta mig om jag har fel, men de små saker som skiljer dessa åt ska inte ändra smaken - sötningsmedlet är detsamma i båda.

• Dr Mupp
    Ahlfors skrev 2013-11-02 00:33:21 följande:
    Ny medlem här, hej! Detta med skillnad. Vad jag vet är det i dag inget annat än marknadsföringen som skiljer dessa två drycker åt. Googla, kolla upp flertalet källor om ni vill, och rätta mig om jag har fel, men de små saker som skiljer dessa åt ska inte ändra smaken - sötningsmedlet är detsamma i båda.
    Jag kan pricka ut dem i blindtest så ja det är skillnad.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • iwannarock

Tänk vad vi tycker olika ;) Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan dricka Cola light och inte zero, jag älskar Cola zero men får verkligen inte ner light

• Som snö
    Dr Mupp skrev 2013-11-02 09:24:35 följande:
    Jag kan pricka ut dem i blindtest så ja det är skillnad.
    Nej. Det kan du inte. Men visst. Det här är internet. Omöjligt att bevisa, eller motbevisa, såna saker.

Så visst. Det kan du säääääkert.

Och ja. Jag säger att du ljuger.
Svar på tråden Coca cola light eller zero?