Coca cola light eller zero?
Vilket skulle ni säga var bäst att dricka utav coca cola light eller coca cola zero och varför?
Smak, tillsatser, påverkan etc...
Vilket skulle ni säga var bäst att dricka utav coca cola light eller coca cola zero och varför?
Smak, tillsatser, påverkan etc...
Jag brukar variera, har jag druckit den ena för ofta vill jag hellre ha den andra ett tag :)
Jag gillade light så länge den innehöll aspartam. Sen bytte de sötningsmedel och försäljningen sjönk. Då kom zero och aspartamen kom tillbaka och zero blev en storsäljare.
Jag tror alltså att folk/jag gillar smaken av aspartam.
Tycker light är betydligt godare än vanlig cola cola och zero!
Bäst är dock Pepsi Max:)
Jag dricker Cola zero eller Pepsi Max.
Light i värsta värsta nödfall men helst inte.
Jag dricker bara cola light, zero får jag bara inte ner. Inte pepsi max heller för den delen. Trocadero light är också fina grejer.
Jag känner ingen skillnad.
Zero är god. Light är rävgift.
Dricker inget av dem eftersom all lightläsk får sådan äcklig eftersmak av sötningsmedlet som de är fulla med.
Älskar vatten och dricker helst det i alla lägen.
Ny medlem här, hej! Detta med skillnad. Vad jag vet är det i dag inget annat än marknadsföringen som skiljer dessa två drycker åt. Googla, kolla upp flertalet källor om ni vill, och rätta mig om jag har fel, men de små saker som skiljer dessa åt ska inte ändra smaken - sötningsmedlet är detsamma i båda.
Tänk vad vi tycker olika ;) Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan dricka Cola light och inte zero, jag älskar Cola zero men får verkligen inte ner light