• ElinLF

När blev ditt barn blöjfritt? (på dagen främst)

Kommentera gärna (om man kan det) om det är tjej eller kille

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blev ditt barn blöjfritt? (på dagen främst)
  • Mabaja

Mitt första barn blev blöjfri dagtid vid 2 år och 1 mån. Nattetid en vecka senare.

Mitt andra barn blev blöjfri vid 16,5-17 mån dagtid. Är inte blöjfri nattetid och är 19 mån idag. Händer nån olycka fortfarande men då är det stoj och Stim så antar att hon inte hinner känna efter just då.

• Liten i April

Flickan var 1 år och 6 månader ungefär. Pojken minns jag inte!!!! Han var nog lite äldre... Nattetid är en helt annan historia ;)

• Omorfia

Dottern var 2,5 år när vi slutade med blöja helt. Sonen är 18 månader och vi får se när han kan tänkas bli redo.

• just det

Sonen var drygt 2 år, skulle gått tidigare men jag var hög gravid och sen var det ny bebis. Dottern var 11 månader när hon var torr dagtid.

• Duckan

2,5. Gick verkligen smidigt, nästan från en dag till en annan så hoppade hon upp på toan.
    Nattblöjan däremot funkade inte alls. Vi har sängvätare på båda sidor och det gick i arv så att säga och hon hann bli fem innan det löste sig.

• Linmin

Båda två var 2,5 år gamla, kille och tjej...

• Fenina

Min äldsta blev blöjfri vid 1 år och 5 månader, då hade hon slutat dricka välling och kissade inte längre på nätterna. Extremt tidigt har jag förstått. 

Min yngsta blev blöjfri nattetid för två dagar sedan(hon har inte kissat i blöjan på en dryg månad nattetid) då var hon 3 år och ganska exakt 4 månader. Hon har varit blöjfri dagtid sen två veckor före treårsdagen.  

• annca

Dottern stráx efter tre, sonen strax innan fyra.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • 3bairns

Svarade 2,5 då både äldsta och yngsta dottern blev torr dagtid då. Mellantjejen var torr dagtid från ca 1,5.

• halvan

1 år och 10 månader dagtid, torr nattetid 1 år och 11 månader. 

• Minniemousemommy

När min första dotter fyllde två år började vi potträna henne. Ett halvår senare gick hon bara på pottan, och när hon blev 3 och ett halvt så gick hon på toaletten och hade inte ens blöja på sig på natten. Min andra dotter hade lite mer besvär, hon började gå på pottan vid 3, på toaletten vid 4, men det går bra nu så :)

Svar på tråden När blev ditt barn blöjfritt? (på dagen främst)