Cravings vid amning? Bara jag?
Märkt på sista tiden att jag har börjat dricka 1L mjölk om dagen.. Innan så drack jag enbart mjölk med Oboy lr i kaffet och nu bälgar jag i mig 1L om dagen..
Någon mer som fått konstiga idéer vid amning?
Märkt på sista tiden att jag har börjat dricka 1L mjölk om dagen.. Innan så drack jag enbart mjölk med Oboy lr i kaffet och nu bälgar jag i mig 1L om dagen..
Någon mer som fått konstiga idéer vid amning?
Inte ovanliga, men jag drack och åt betydligt mer över huvudtaget edan jag ammade. Inte så konstigt att du är sugen på mjölk.
Ja jag hade lite olika, det är ju kroppens sätt att täcka upp olika typer av näringsbehov. Jag ser det som naturligt, och brukar följa känslan och fundera över vad som finns i just detta som jag behöver mer av just nu. På så sätt kan man eventuellt välja nyttigare alternativ om man vill. Att du dricker massor av mjölk tyder förmodligen på att din kropp behöver extra kalcium.
"Kalcium är det mineral som det utsöndras mest av i modersmjölken, och ammande kvinnor behöver få i sig ca 50 procent mer kalcium. Använd magra mjölkprodukter. "
www.babyvarlden.se/Bebis/Amning-och-mat/Kostrad-for-ammande/
Jag dricker själv inte mjölk men minns att jag åt väldigt mycket ost istället, det var nog lite av en craving
Mja, jag blir mest väldigt törstig. Och nog har det hänt att jag fått för mig att dricka en pint mjölk, något jag inte gjort sedan jag var typ 12.