• neakios

språkresa STS eller EF england brighton

Min son är 14 år och kommer vara 15 år gammal till sommaren 2014 och då vill han åka på språkresa till brighton i england. han har beställt en STS broschyr och har läst den om och om igen (tror han kan den utantill nu) men iaf han vill åka med STS och inte med EF och vill höra lite från er föräldrar med bar som åkt dit. berätta om allt boende erat barns kön och ålder så kan jag sew hur stor skillnaden är mellan killar o tjejer som åker.
    är det baara tjejer som åker? min son tycker det är bra att många tjejer åker då han vill få många tjej "kompisar" enligt honom.. men iaf han vill lära känna killar också såklart så berätta allt om boende lektionerna fritiden maten allt!
    han kommer vara 15 år på språkresan, kille, har varken druckit eller rökt och han kommer nog bara nå e eller två lättöl och han vill festa men inte super mycket. och som sagt STS ska det bli och england berätta var era barn var också han vill helst åka till brighton med multiwater är det bra? Glad

• Svar på tråden språkresa STS eller EF england brighton
  • Krokodillan

Jag var själv på språkresa när jag var 17. De andra var mellan 13 och 18, blandat killar och tjejer. Men det var till Tyskland och snart 20 år sen. En sak tror jag dock inte har förändras: det sups hejdlöst. I dokumentationen man får innan står att den som ertappas med att dricka alkohol skickas hem. På plats sitter ledarna och dricker ihop med ungdomarna. När de blir trötta går de hem och lämnar de tämligen berusade 13-14-åringarna på stan.

Jag hade knappt druckit alls innan min språkresa, men det ändades snabbt där. Visst jag hade jättekul, men nu med vuxna ögon ser man annorlunda på det. Jag är glad att jag ändå var 17 år när jag åkte och att jag åkte, och bodde, ihop med en kompis. Vi kunde ta vara på varandra lite grann. Mina barn kommer inte att få åka på språkresa innan de är 18!

• sophiie

Åkte till Brighton med EF runt -96.
    Jag och en kompis åkte tillsammans. Fick bo med samma värdfamilj. Vi söp och hade skoj. Men lärarna hade lite pejl. Undervisningen kommer jag ihåg som ok. Vi åkte buss, stannade till i Paris ;)

Skulle min son vilja åka skulle jag säga, det ska vi försöka ordna. En bra upplevelse ;)

• Lokiii

Jag åkte på språkresa till oxford med en orginisation som heter international house för 2 år sedan Jag hade jätte roligt. Vi bodde på skolan och på förmiddagen har det lektioner(beroende på vilken köasslärare man hade var dem tråkiga eller roliga)och på eftermiddagen har dem lektioner eller så måste man välja en aktivitet typ fotboll och efter det fritid till typ 6-7 när det var middag, sedan fritid,kvällsaktivitet till kl 10 och gå till sina rum kl11. Var typ 60% tjejer där och det flesta var mellan 14-16 dock så var ingen svensk så jag fick prata engelska hela tiden.Dem hyrde en nattklubb när dem skulle ha disco. Tycker personligen att det verkade bättre än sts eftersom att när alla bodde på skolan så fick man lära känna mycket mer personer(det var typ ca 200 personer där och det kom nya/ åkte personer varje vecka.

Dock så var dom väldigt strikta när det kom till alkohol och dem skickade hem en kille.

Svar på tråden språkresa STS eller EF england brighton