Hur visar era barn att dom vill amma?
Hur visar era barn att de vill amma?
Hur gamla är dom?
Blir dom mer sugna på att amma när ni har urringat eller bär dom med nakna bröst? :)
Hur visar era barn att de vill amma?
Hur gamla är dom?
Blir dom mer sugna på att amma när ni har urringat eller bär dom med nakna bröst? :)
Min dotter är ett. Hon smackar med munnen och drar mig i tröjan eller dyker med huvudet mot bröstet. När hon var mindre så gjorde hon liksom hackspettrörelser med huvudet mot bröstet när jag höll henne eller skrek då.. :)
Har en son på 13 månader som , precis som Asatantrosas dotter, dyker ner med huvudet mot bröstet, drar i tröjan och säger "tittiaa" (som tydligen betyder tutte).
Urringat bryr han sig inte om om jag har, men är jag barbröstad och bär på honom så kan han ibland bli påmind om att man kan ju amma också och dyker ner med huvudet och försöker lyfta upp bröstet till munnen (ja de hänger lite :P) med händerna.
Våran 2 månaders gapar stoooort när ja pratar me henne, pickar me huvudet.. Suger på händerna, är hon hungrig duger inte nappen
Har iofs en 2-åring nu men när han var liten märkte jag aldrig de där tecknen om att de smackar med munnen, suger på fingrarna osv, han skrek och om jag försökte vara steget före och bespara honom skrkandet så ville han oftast inte ha. Så skrik var hans signal, han hade även kolik så kanske därför det var svårt att se några tecken.
Får hoppas att det går bättre nu när 2an kommer snart:)
Hehe kul när barnet själv trycker i bröstet i munnen med händerna :p
Hade en son som inte gick att bära med nakna bröst för han ville bara suga och suga då :p haha jättejobbigt.
Min ettåriga dotter har precis börjat göra "mjölk"-tecknet (baby signing alltså) så det är ju tydligt och bra. Hon har också börjat dra i tröjan och dyka mot mig med munnen öppen.
När hon var mini var det vända munnen mot mig som gällde, men mellan typ 6 och 11 månader så hade hon inga särskilda tecken mer än att bli allmänt gnällig (eller jag kände i alla fall inte igen några tecken). Men nu är det enklare som sagt.
Och än så länge så triggar hon inte på nakna bröst eller urringning, men det kan säkert förändras.
Min ettåring blir mer sugen om jag är bar på överkroppen, annars sliter hon i tröjan och sticker ned handen, men det händer sällan. Oftast gör hon sitt "amningsljud".