• scrapparlotta

Recept på egna bars efter träning?

Jag skulle gärna vilja ha recept på egna bars som man kan äta efter att jag styrketränat. Nån som har nåt bra och enket recept på det?

• Svar på tråden Recept på egna bars efter träning?
  • SpanskaFlugan

Har också letat efter det. Tycker det är knepigt att hitta recept på på bars som inte är fulla med nötter och/eller socker.

• Mullan

Ca 16-20 bars.
    6 dl havregryn
    3 dl protein pulver
    Cashew/valnötter 3-4 dl
    1 dl solrosfrön
    1dl mjölk mellan
    Lite honung
    4-5 msk med kakao
    Kokos om man gillar de

Sen smält bakchoklaf uppe på om man vill. Jag tog 70% mintchoklad uppe på istället för det var mkt mindre socker i.
    Blanda allt torrt sen i med mjölk bred de på en plåt in i kulen gärna över natten färdiga bara klarar sig 1,5 vecka i kyl å 3 mån i frys

• scrapparlotta
    Mullan skrev 2013-08-02 22:43:33 följande:
    Ca 16-20 bars.
    6 dl havregryn
    3 dl protein pulver
    Cashew/valnötter 3-4 dl
    1 dl solrosfrön
    1dl mjölk mellan
    Lite honung
    4-5 msk med kakao
    Kokos om man gillar de

Sen smält bakchoklaf uppe på om man vill. Jag tog 70% mintchoklad uppe på istället för det var mkt mindre socker i.
    Blanda allt torrt sen i med mjölk bred de på en plåt in i kulen gärna över natten färdiga bara klarar sig 1,5 vecka i kyl å 3 mån i frys
    Ok, tack. Dom är bra att äta efter styrketräning då? Vad bra, och sen ska det vara in i kylen eller :) 
  • Mullan

Ja tack vare proteinet :) jag skär även upp dom i mindre bitar och har på ett fat i kylen, så kan man ta en sån bit när man går o kollar i kylen efter något gott ;)
    Ja i kylen eller frysen :)

• Mullan

Ta 1,5 dl mjölk istället! Och jag hade chokladsmak på proteinpulvret :)

Svar på tråden Recept på egna bars efter träning?