• Anonym (Hh)

Vill tipsa er som sitter fast i opiatträsket!

Jag har själv missbrukat opiater, mest Oxycontin, i flera år. Kunde inte sluta. Inte för att jag inte ville eller försökte, men ni som också suttit där i samma båt vet hur hemskt det är när utsättningssymptomena kommer. Min största last var att jag hade noll energi efter ca dag 2. Låg som en död, platt i sängen i fosterställning.

Jag bor i USA och läste lite om Kratom, ett ämne som säljs i flera stater här och då även min. Läste att många använt det för att hjälpa att sluta sina drogmissbruk. Jag var lite skeptisk, men köpte en påse på 30 gram ( helt lagligt alltså) och gick hem och testade. Då var jag på dag 3 i min avtändning och nästintill apatisk, men tvingade mig ut och köpte detta. Det är som ett pulver, det är nedmalda blad av nån slags buske som växer i Thailand. Redan efter en kopp te jag gjorde på Kratom kände jag mig 90% bättre! Fick energi, det var helt otroligt!

Nu är jag helt drogfri, har vart utan i flera månader och planerar aldrig på att falla dit igen. Vilken lättnad!

Det konverterar in till nåt slags ämne som binder på opiatreceptorerna och tillfredsställer dom på samma sätt utan att man känner sig hög. Det är som ett naturligt metadon, men utan samma hemska bieffekter. Det smakar hemskt och bittert, så man måste ha i en drös sötningsmedel i teet, men efter ett tag vänjer man sig och det smakar tom gott. Typ som kaffe. Dricker man för mycket så kan man bli pirrig, precis som med kaffe, men det går inte att överdosera eller att man skadar sig på nåt vis. Man blur tom lite förstoppad, precis som med opiater, men inte lika illa. Däremot slipper man diarrén man får i en avtändning.

Den sorten jag använde heter Maeng Da, vilket är bäst/starkast, sen drack jag nån kopp Bali Bliss på kvällen som inte stimulerar lika starkt.

Nu vet jag inte om detta är tillåtet i Sverige, det var visst någon händelse för några år sedan då flera dog av något som hette Krypton, det innehöll Kratom men var spetsat med en opiat, Tramadol ( syntetiskt) och flera överdoserade och dog. Tragiskt, för då fick Kratomet dåligt rykte även fast det inte hade något med dödsfallen att göra.

Kratom har verkligen hjälpt mig och räddat mitt liv. Annars hade jag fått börja med metadon om jag skulle slutat, "the liquid handcuffs" vilket är näst intill omöjligt att någonsin sluta med. Kratom är som sagt helt naturligt. Visst kan man bli beroende av det, men det är inget beroende som går att mätas med opiatberoende, snarare ett kaffeberoende i så fall. När man slutar så ligger man inte i fosterställning och önskar man kunde få dö. Alltså inte värre än att sluta dricka just kaffe. Jag har läst mer om Kratom nu och sett att det hjälpt många människor som sitter fast i opiatträsket, att sluta för gott, och jag är så tacksam att jag numera är en av dom! Var tvungen att dela med mig av min glädje och jag hoppas innerligt att det går att få tag i även i Sverige och att opiatmissbrukare där kan få ta del av denna mirakulösa hjälp!

• Svar på tråden Vill tipsa er som sitter fast i opiatträsket!
  • själsätare

Kul att höra att du har börjat få koll på ditt missbruk men du borde nog inte rekommendera en icke klassad drog för människor även om dom sitter i samma sits som du. Det finns väldigt många som har blivit hjälpta av Kratom men du ska inte underskatta den. Det är en kontrollerad substans som har lett till mycket lidande:
    www.svd.se/nyheter/inrikes/dodsdrog-kartlagd-efter-dod-i-norr_5835737.svd

Jag välkomnar absolut forskning som hjälper människor att kontrollera sitt missbruk och om det är genom substanser genom t.ex. Kratom eller Ibogain är det fantastiskt men man ska vara väldigt försiktig när man håller på med saker som inte är kontrollerade substanser. Det finns en anledning till att dom inte används inom sjukvården och det är inte för att staten vill ha en massa missbrukare.

Var försiktiga!  Även om det hjälper ert missbruk så prata med en läkare om vad ni äter. Jag förstår att det känns som ett ljus i tunneln om man sitter i ett tyngre missbruk men snälla, var försiktiga! Det är ingen mirakelmedicin du pratar om.

Kom även ihåg att om ni beställer Kratom, Ibogain eller liknande från Internet har ni absolut noll koll på vad det är ni faktiskt får. Även om alla på forumen skriver att det är bra grejer kanske handlaren hade slut just när du beställde och la något annat i påsen för att inte få något dåligt skrivit om sig på forumen. Kom absolut ihåg att ni har noll koll på vad det är ni får hem i slutändan.

Jag hade en nära vän som inte finns idag pga han litade på vad hans langare sa. Det var en av hans bästa vänner så varför skulle han inte litat på honom? Jo för att langaren också hade blivit lurad...

• lion 76

Kan ni hjälpa mig med en fråga och de är om hur man kan sluta med metadon efter 1 år ca 40 m /dag? Tacksam för svar!

• liberotutte

Skit i tabletter o va allt heter och ha några utav dina värsta veckor i ditt liv o sen är det över. Vips så mår du bättre ????

Jag skrattar åt mig själv när ja tänker tillbaka på allt knarkande.

Men när du väl är på fötter så kan inget sänka dig , ditt psyke blir som stål .. Till dig lion76

Du har ett långt o lyckligt liv kvar :) lycka till o rör inget mer knark .

Svar på tråden Vill tipsa er som sitter fast i opiatträsket!