Faddrar
Jag känner mig så kluven vad gäller dopet. Jag har två barn sedan innan och nu är det dags för dop nr 3. Faddrarna till de andra barnen var självklara men nu står jag rådvill. Jag känner att det betyder ganska mycket för mig och jag har valt de andra med omsorg. Saken är den att det inte är så många som har engaerat sig i vårt sista barn. Var väl annat när man fick första men nu är det inte lika speciellt verkar det som trist nog. Jag har redan bokat dop. Den enda jag kände var passande och som funnits i våra andra barns liv under alla år och som är väldigt barnkär och närvarande tackade nej. Nu känner jag mig helt deppad och vill nästan ställa in dopet. Det är inte lång tid kvar och jag känner inte att jag bara vill ta nån. Hur ska jag göra? Vad skulle ni gjort? Inte ha någon fadder till detta barn trots att de andra har? Fråga någon vän som inte varit engagerad hittills men som kanske kan bli? Fråga någon släkting? Fråga samma som är till barn 1 eller 2? Ställa in dopet och vänta tills det känns rätt? Ingen av alternativen känns lockande men.......