• Retro

Pippilotter/råttsvansar på vuxen? [LÄS TS]

Jag undrar om en vuxen kvinna kan ha följande frisyr till vardags:

- Snedbena  
    - Snedlugg
    - Lågt sittande pippilotter/råttsvansar

Jag tycker att mittbena och högt sittande pippilotter/råttsvansar enbart passar på barn men när det gäller ovanstående frisyr är jag inte lika säker om det passar på vuxna eller ej. Vad tycker du?

★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie, Juliet, Alfred, Harry ✰ ☆ ★
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pippilotter/råttsvansar på vuxen? [LÄS TS]
  • SpanskaFlugan
    LillGris skrev 2013-05-26 17:49:42 följande:
    Jag kan inte göra en fläta på mig själv :( så det blir två om jag nu ska ha det, men det har jag typ bara om jag har nytvättat hår och inte orkar föna innan jag går ut :p

dessan59 skrev 2013-05-26 18:49:48 följande:
    jag brukar ha flätor, eller hästsvans. jag har mycket hår och väldigt tjockt så nu när det är varmt så måste jag sätta upp det. Räknas jag som barnslig....nä

Men har ni två flätor eller bara en? Det är just det där med två vippiga som ser barnsligt ut.
  • Ramborg Persdotter

Lågt sittande är väl rätt ok. Höga är barnfrisyr för mig. Har långt hår och kan ibland ha en fläta som hänger på ryggen, eller så kammar jag håret åt ena sidan och låter flätan ligga fram över axeln. Två känns för ungt för mig personligen. Även de lågt sittande.

• Retro

Varför tycker ni att två endast passar på barn även om de sitter lågt? Och även om man har snedbena/snedlugg?

★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie, Juliet, Alfred, Harry ✰ ☆ ★
  • NeedfulThings

Jag har två lågt sittande flätor eller tofsar ibland. Jag har riktigt långt hår så det är skönt att få undan det. Tycker inte det är mer barnsligt än en tofs eller en fläta faktiskt.
    Högt sittande däremot passar inte vuxna.

Har dock fått kommentarer om att jag är för sexig när jag har 2 flätor ihop med mina glasögon, lite skollärarinna typ... Så barnsligt vettefan Tungan ute

• Vinterankan

Jag har två lågt sittande tofsar när jag ska träna för det håller bort håret bäst utan att man får obekvämt på bakhuvudet. Och om jag ska ha mössa och inte vill ha utsläppt. Men jag skulle inte ha det på jobbet.

• LillGris
    SpanskaFlugan skrev 2013-05-26 21:09:04 följande:
    Men har ni två flätor eller bara en? Det är just det där med två vippiga som ser barnsligt ut.

Det blir ju två, för jag har aldrig lyckats göra bara en, det är en skill jag saknar :( men jag håller med, det ser skitbarnsligt ut och jag skulle aldrig ha så mer än typ.. Upp till ica o hem igen.
  • A82

Jag har långt hår och nästan alltid en tilltufsad knut i bak. Så där när man bara slänger upp håret i en knut.
    Annars har jag hästsvans ganska högt upp och antigen bakåt kammad lugg ( även den är lång) eller en hög lugg.

• blueangel

jag har tjock och långt hår. Samt jobbar i vården, där jag måste ha uppsatt hår. Har både flätor, "pippi-lotter" lite bakåt som två hästsvansar. Och vanlig tofs el hästsvans bak. Med snedbena eller lugg alltenear jag. Ibland kan jag ha en stor hårklämma också.... tycker inte alls det är konstigt. Tycker inte det finns något begrepp på "barnslig look" på hår..

• taquine

Jo tycker det verkligen finns barnslig look, vuxna kvinnor som till tofsarna har rosetter och strassdiadem tex. Ingen person som skulle inge mig förtroende faktiskt , upplevt den människan som hon vill stanna kvar i barndomen och som infantil.

my way or the highway
  • Baby Firefly

När jag tänker mig den frisyren på en vuxen människa så föreställer jag mig typ en lektant/ dagisfröken. En sån där ärtig och puttinuttig människa med blommig tunika och såna där pösiga jeans med snörning vid fotleden.

• Scarlett

Är barnslig och söt samma sak då?

• Sölve
    taquine skrev 2013-05-27 15:37:12 följande:
    Jo tycker det verkligen finns barnslig look, vuxna kvinnor som till tofsarna har rosetter och strassdiadem tex. Ingen person som skulle inge mig förtroende faktiskt , upplevt den människan som hon vill stanna kvar i barndomen och som infantil.
    Fast då kanske du ska jobba med att försöka se förbi dina fördomar. Det är ju hos dig problemet ligger.

• taquine
    Sölve skrev 2013-05-27 16:04:12 följande:
    Fast då kanske du ska jobba med att försöka se förbi dina fördomar. Det är ju hos dig problemet ligger.

Tja jag vet inte, ett litet tankeexpriment, 2 kvinnor söker samma jobb de har både likvärdiga meriter , den ena kommer med 2 råttsvansar den andra med en inbakad fläta alt. snygg knut vem tror du ger det mest förtroendegivande intrycket?  Vad är det som sägs , att en person du aldrig träffat innan så gör du intrycket genom ditt utseende på några sekunder.
  • Sölve
    taquine skrev 2013-05-27 16:13:47 följande:
    Tja jag vet inte, ett litet tankeexpriment, 2 kvinnor söker samma jobb de har både likvärdiga meriter , den ena kommer med 2 råttsvansar den andra med en inbakad fläta alt. snygg knut vem tror du ger det mest förtroendegivande intrycket?  Vad är det som sägs , att en person du aldrig träffat innan så gör du intrycket genom ditt utseende på några sekunder.
    Rättfärdigar det fördomar då menar du?

• taquine
    Sölve skrev 2013-05-27 16:25:04 följande:
    Rättfärdigar det fördomar då menar du?

Fördomar o fördomar, det är så det ser ut i dagens samhälle, du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck (tyvärr) 
    my way or the highway
  • Sölve
    taquine skrev 2013-05-27 16:54:30 följande:
    Fördomar o fördomar, det är så det ser ut i dagens samhälle, du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck (tyvärr) 
    Äsch, man ska inte vara så rädd av sig. Det går alldeles utmärkt att utmana både ideal och fördomar och att göra det framgångsrikt.
    Det jag menar är att på individnivå så kan man ju försöka tänka på att inte döma efter utseende. Du säger ju att du själv skulle anta att en person med pippilotter är infantil, men du vet ju att det är en fördom du har så varför gå på den?

• Themis

Annat: Jag har inga problem med den frisyren på någon som t ex säljer goth-kläder, jobbar på förskola eller är konstnär, men jag vill inte se den på ett lands första kvinnliga EU-kommissionär.

Fördomar eller inte, det finns en kultur i alla olika sammanhang, och även om man kan förändra det mesta stegvis så kan det vara att göra sig själv en otjänst att sticka ut alltför mycket.

"Vill du se annorlunda ut eller vill du få igenom ditt förslag", typ.

Generellt får man de svar man förtjänar. Ibland är det inga alls.
Svar på tråden Pippilotter/råttsvansar på vuxen? [LÄS TS]