• Trixxy

Hur byter man mobil under bindingstiden?(Telenor)

Jag har just nu en iphone 4s men är sååå sugen på en Samsung galaxy s4.
    Hur gör jag om jag vill byta till en Samsung istället?
    Lämnar jag in min iphone till dem då eller hur funkar det?
    Kan jag beställa Samsungen från deras sida direkt eller...ja som sagt. hjälp tack=) 

• Svar på tråden Hur byter man mobil under bindingstiden?(Telenor)
  • Aileen Allannah
    Trixxy skrev 2013-05-22 20:02:25 följande:
    jo jag har läst detta, men blev inte klokare ändå. står inget hur man gör med den gamla mobilen etc.
    Den gamla mobilen lär du ju behålla, och du får betala en högre månadsavgift i två år. För övrigt är det micro-sim till båda mobilerna.
  • Trixxy
    Aileen Allannah skrev 2013-05-22 20:04:14 följande:
    Den gamla mobilen lär du ju behålla, och du får betala en högre månadsavgift i två år. För övrigt är det micro-sim till båda mobilerna.
    såjag får betala 360:- x 2 menar du?
  • Trixxy

för om man får behålla den gamla telefonen så måste jag betala för den samt den nya samsungen??

• Aileen Allannah
    Trixxy skrev 2013-05-22 20:05:58 följande:
    för om man får behålla den gamla telefonen så måste jag betala för den samt den nya samsungen??
    Trixxy skrev 2013-05-22 20:05:27 följande:
    såjag får betala 360:- x 2 menar du?
    Vet inte hur mycket du får betala. Men ja, du måste självklart betala för båda telefonerna. Om du bara har bindningstid kvar till februari så vore det nog smartare att vänta ett tag, så behöver du inte betala dubbelt. Och som jag förstår det så betalar du bara för den gamla mobilen tills den är färdigbetalad, alltså till februari i ditt fall.
  • Trixxy
    Aileen Allannah skrev 2013-05-22 20:09:16 följande:
    Vet inte hur mycket du får betala. Men ja, du måste självklart betala för båda telefonerna. Om du bara har bindningstid kvar till februari så vore det nog smartare att vänta ett tag, så behöver du inte betala dubbelt. Och som jag förstår det så betalar du bara för den gamla mobilen tills den är färdigbetalad, alltså till februari i ditt fall.
    säker? då blir det ju pissdyrt varje månad ju
  • Trixxy

min förhöjda månadsavgift på iphonen ligger på 220:-. är det endast det man betalar extra för iphonen då?

• Trixxy

betalar man "fast månadsavgift för abonnemanget med" för båda mobilerna med? 

• Aileen Allannah
    Trixxy skrev 2013-05-22 20:10:57 följande:
    säker? då blir det ju pissdyrt varje månad ju
    Ja, det blir det. Men det är klart de vill ha betalt för mobilerna som du köpt.
    Trixxy skrev 2013-05-22 20:14:39 följande:
    min förhöjda månadsavgift på iphonen ligger på 220:-. är det endast det man betalar extra för iphonen då?
    Som jag förstod det av att läsa lite snabbt så betalar du 220 kronor för iPhonen och sen betalar du en till avgift för s4:an, ligger väl på samma summa typ. Plus avgiften för ditt abonnemang.

• Trixxy
    Aileen Allannah skrev 2013-05-22 20:16:51 följande:
    Ja, det blir det. Men det är klart de vill ha betalt för mobilerna som du köpt.
    Som jag förstod det av att läsa lite snabbt så betalar du 220 kronor för iPhonen och sen betalar du en till avgift för s4:an, ligger väl på samma summa typ. Plus avgiften för ditt abonnemang.

så det extra blir alltså 220:- för iphonen, alltså avbetalningen?
    mitt nummer kan flyttas över till samsungen antar jag? 
  • Aileen Allannah
    Trixxy skrev 2013-05-22 20:18:53 följande:
    så det extra blir alltså 220:- för iphonen, alltså avbetalningen?
    mitt nummer kan flyttas över till samsungen antar jag? 
    Jag vet som sagt inte några exakta summor, men ja, du måste fortsätta betala för Iphonen, till dess den är färdigbetald, i februari alltså (antar jag). Det du gör är att du lägger på en extra avgift varje månad, men behåller de du redan har. Dessutom binder du upp dig på det i två år, den extra avgiften alltså, om du avslutar abonnemanget tidigare får du en slutfaktura på det som är kvar att betala.

Men du flyttar förstås över ditt simkort till s4:an.
  • Tirem

Förhöjd månadsavgift betyder väl egentligen att du köpt din telefon på avbetalning om man ska se det krasst!

Din telefon är inte betald till Telenor och självklart vill de ha betalt för sin vara. I

Oftast byter man telefon när den förhöjda avgifter upphör (telefonen är då betald).

Att Telenor skulle ta in din, nu begagnade, telefon som de inte har någon användning för mot att du skulle få en ny mobil utan att det skulle kosta dig känns väldigt orimligt faktiskt.

• Maria07

Har inte läst avtalet men har haft telenor. Jag har för mig att mot slutet av sin bindningstid så kan man byta telefon utan att det blir dubbelt men de 24 månaderna bindningstid den nya telefonen har börjar inte förrän den gamla telefonens bindningstid har tagit slut. 
    Ring eller chatta med dem. De vill gärna ha kvar dig som kund så du får säkert något förslag på hur du ska göra. 

Svar på tråden Hur byter man mobil under bindingstiden?(Telenor)