• Chocoholica

Bockhornsklöver

Köpte en burk med bockhornsklöverstabletter. Undrar om det är någon som testat?
    Det ska visst öka mjölkproduktionen. Läste dock på förpackningen att man ska höra med läkare om man ammar. Nu vet jag inte om jag vågar testa utan att höra era erfarenheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:27
    Japp! De funkade!
    www.familjeliv.se/Forum-3-38/m69634790.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-01 17:55
    Glömde säga att jag kompletterar med lactation cookies (en rejäl kaka varje morgon). Om ni är nyfikna så finns recepter här:
    www.bellybelly.com.au/breastfeeding/breastmilk-supply-increase-breastmilk-lactation-cookie-recipe
  • Svar på tråden Bockhornsklöver
  • Lala79

Hej! I USA, dar jag bodde under min forsta graviditet och forsta tva aren av min lilla dotters liv sa rekommenderar laktations skoterskana fenugreek, ocksa en blandning som heter more milk plus. Jag provade bada och markte en okning, tyvarra inte tillrakligt for  min dotter. Men det funkar ju olika for alla sa prova pa du.

HOpopas det gar bra.
    kram kram  

• Chocoholica
    Lala79 skrev 2013-05-13 09:40:08 följande:
    Hej! I USA, dar jag bodde under min forsta graviditet och forsta tva aren av min lilla dotters liv sa rekommenderar laktations skoterskana fenugreek, ocksa en blandning som heter more milk plus. Jag provade bada och markte en okning, tyvarra inte tillrakligt for  min dotter. Men det funkar ju olika for alla sa prova pa du.

HOpopas det gar bra.
    kram kram  
    Tack. Har beställt något som heter brewers yeast och ska baka lactation cookies.
    Ska googla more milk plus med. Glad
  • Tetran

Hur har det gått för er som ätit bockhornsklöver? Har idag fått hem mina. Ska jag våga äta dem? Läste på byrken att om man är gravid, ammar ska man höra med sin läkare. Men det kanske vara är för att de ska vara på den säkra sidan...

• Chocoholica
    Tetran skrev 2013-05-21 21:42:55 följande:
    Hur har det gått för er som ätit bockhornsklöver? Har idag fått hem mina. Ska jag våga äta dem? Läste på byrken att om man är gravid, ammar ska man höra med sin läkare. Men det kanske vara är för att de ska vara på den säkra sidan...
    Jag ringde amningsmottagningen i mitt region och de sa att det bara är att köra men ring du någon amningsmottagning om du är osäker. För mig går det rätt bra. Har förutom tabletterna käkat lactation cookies (recept finns på nätet) och lilleman vill knappt ha nån ersättning efter att jag ammat. Känns hur nice som helst. Glad
  • Tetran

Räcker det med att äta en burk eller ska man fortsätta äta dem hela amningsperioden?

• Chocoholica
    Tetran skrev 2013-06-02 19:39:26 följande:
    Tack!
    Vassego. Glad
  • Chocoholica
    Ammaammama skrev 2014-01-23 17:12:16 följande:
    Var köper man bockhornsklöver? Verkar inte hitta nåt som behövs

Jag köpte på www.vitaminpharmacy.se.
    I'd give up chocolate but I'm no quitter
  • Chocoholica

Samma ställe. Linmjöl behöver du inte ha till kakorna om det är dom du pratar om. Det ska vara linfrön och ska finnas i mataffärer.

Ammaammama skrev 2014-01-23 16:05:27 följande:
    Var köper man brewer's yeast?

• Ammaammama
    Chocoholica skrev 2014-01-23 17:19:05 följande:
    Samma ställe. Linmjöl behöver du inte ha till kakorna om det är dom du pratar om. Det ska vara linfrön och ska finnas i mataffärer.

Jaha, linfrö. Linfrömjöl eller bara linfrö? Tack för hjälpen!
  • Ammaammama

Men bakar man med öljästtabletter? Hittar inte öljäst att baka med. Eller fattar jag inte receptet?

• Chocoholica
    Ammaammama skrev 2014-01-23 17:38:00 följande:

Jaha, linfrö. Linfrömjöl eller bara linfrö? Tack för hjälpen!
    Inga problem. Glad Bara linfrön. B - jäst heter det visst på svenska och ska vara en speciell sort. Det hittar du också på Vitaminpharmacy.
Svar på tråden Bockhornsklöver