• QnA

Lite klädtips önskas

Tänkte beställa lite nya kläder till sommaren men behöver smakråd. Jag vill ha en kjol (eller flera) att ha på mig till vardags, både jobb och fritid. Vi har en väldigt ledig stil på jobbet, men lite proprare än på badstranden får det gärna vara.

Jag har ganska breda höfter och lår och en ganska tydlig midja. Kjolen bör vara ungefär knälång och ganska lättskött. 

Existerar ett sådant plagg? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 13:33
    En annan fråga: Jag har bleka ben, och det tar lång tid för dem att få någon färg alls. Vilka färger är bra till blek hud, och vilka ska man undvika?

• Svar på tråden Lite klädtips önskas
  • Duckan

Ääääälskar Trinny&Susannah! Jag är ganska tillfreds med min stil, men skulle ändå vara roligt att se vad de tycker och tipsar.

Ts, jag gillade den blå Ellos-kjolen. Har en liknande fast marinblå och den har varit med om mycket och aldrig blivit dissad som 50++ kjol

• QnA

Haha, jag skulle aldrig gå med på att vara med i TV. Jag skulle behöva Trinny & Susannah fast utan TV, och det misstänker jag kostar mer än jag vill lägga.

• QnA

Jag har en till fråga till er om ni orkar: Jag ska på 30-årsfest i maj och jag behöver en klänning. Vad skulle ni satsa på då?

• Dotse
    QnA skrev 2013-04-20 13:15:07 följande:
    Jag har en till fråga till er om ni orkar: Jag ska på 30-årsfest i maj och jag behöver en klänning. Vad skulle ni satsa på då?
    Vilken typ av människor är det? Finare fest eller mer "Svensson"?
  • Dotse

Och var är det? Lokal? Ute? Kvällstid?

• QnA

Lokal på kvällen, det kommer vara en stor fest med människor från alla tänkbara olika håll. Det finns ett klädtema för den som vill men det är inget måste. Jag känner inte att jag kan klä mig enligt temat så vanliga finkläder får duga.

• Dotse
    QnA skrev 2013-04-20 17:24:31 följande:
    Lokal på kvällen, det kommer vara en stor fest med människor från alla tänkbara olika håll. Det finns ett klädtema för den som vill men det är inget måste. Jag känner inte att jag kan klä mig enligt temat så vanliga finkläder får duga.
    Ok. Vad är temat då? Det går ju kanske att ha vanliga kläder men spela lite på temat i alla fall. :)
  • QnA
    Dotse skrev 2013-04-20 17:35:08 följande:
    Ok. Vad är temat då? Det går ju kanske att ha vanliga kläder men spela lite på temat i alla fall. :)
    Vill inte skriva ut det här, är rädd att någon ska känna igen festen och därmed mig.
  • Dotse
    QnA skrev 2013-04-20 18:10:55 följande:
    Vill inte skriva ut det här, är rädd att någon ska känna igen festen och därmed mig.
    PM:a mig om du vill. :) Annars så tänker jag att det är bäst att satsa på något klassiskt när man är osäker. Dels för att det alltid funkar, och dels för att klassiskt överlever längre än trender och kan därmed användas senare vid fler tillfällen. 

Denna äger jag själv i mörkblått, och jag tycker den funkar både till vardags (med lägre klackar på skor och enklare accessoarer) och till fest (med ett par högre klackar, en fin clutch och smycken). www.zalando.se/pier-one-jerseyklaenning-blatt-pi921c003-503.html

Den finns även utan ärm: www.zalando.se/pier-one-jerseyklaenning-blatt-pi921c00k-503.html

Vad tror du om någon av dem?

• QnA
    Dotse skrev 2013-04-20 18:19:38 följande:
    PM:a mig om du vill. :) Annars så tänker jag att det är bäst att satsa på något klassiskt när man är osäker. Dels för att det alltid funkar, och dels för att klassiskt överlever längre än trender och kan därmed användas senare vid fler tillfällen. 

Denna äger jag själv i mörkblått, och jag tycker den funkar både till vardags (med lägre klackar på skor och enklare accessoarer) och till fest (med ett par högre klackar, en fin clutch och smycken). www.zalando.se/pier-one-jerseyklaenning-blatt...

Den finns även utan ärm: www.zalando.se/pier-one-jerseyklaennin g-blatt-pi921c00k-503.html

Vad tror du om någon av dem?

PM skickat!

Det var fina klänningar. Tror du de passar min figur? 
  • Dotse
    QnA skrev 2013-04-20 19:09:49 följande:
    PM skickat!

Det var fina klänningar. Tror du de passar min figur? 
    Så ditt PM. Men Oj! säger jag bara haha. Svårt tema om man inte ska se väldigt utklädd ut (?). Men jag ska klura lite. :) 

Kul att du gillar klänningarna! Tror de skulle passa dig bra, du har liknande figur som mig och på mig sitter den med ärm väldigt bra. 
  • Duckan

Fina klänningar, men jag skulle satsa på lite somrigare färger i maj.

• QnA

Vad tror ni om detta till en 30-årsfest i maj:

http://www.zalando.se/pier-one-cocktailklaenning-roett-pi921c001-303.html

Jag gillar modellen men inte rosetten. Kan man ta ett annat skärp för att tuffa till klänningen lite? Så en kofta, tex en sån här:

http://www.zalando.se/pier-one-kofta-svart-pi921i004-802.html

Barbent med kilklacksandaler om vädret tillåter, annars svarta tunna nylonstrumpor och svarta stövletter med klack. (Båda dessa skor har jag redan. Kanske helt fel ute men hoppas slippa köpa skor...). Enklast möjliga lilla svarta väska till. 

Svar på tråden Lite klädtips önskas