• Alma1993

kissar och bajsar på sig hela tiden

Hej jag har ett tvillingpar i 3-4 års åldern
    Båda är pojkar. Den ena pojken kissar och bajsar på pottan(visst händer det olyckor) Den andra kissar på sig hela tiden. Jag och min man är trötta på detta. Det är liksom inte så kul när man hämtar på dagis och den ena pojken har kissat i byxorna 3 gånger. När vår familj var i Åre hände olyckorna hela tiden. När vi handlade sa han "jag kissar i overallen" han vet mycket väl var han ska gå och att han ska säga till men han säger att det kommer han måste säga till innan
    måste ha tips och föräldrar som varit i samma situation eftersom utflykter både hemma och på dagis blir förstörda. 
  • Svar på tråden kissar och bajsar på sig hela tiden
  • Alma1993

han vill bli av med blöjan han har bett om det länge hur hör ni med såna olyckor i bilen 

• MajaVira

Då är det lite värre... Men det är ju svårt att ta bort blöjan om de inte säger till.

• Alma1993

han säger till ska testa imorgon kväll att sova utan blöja

• norrlandsflicka

Innan sonen var helt säker på att hinna på toalett i tid har vi kört med blöja i bilen. Han har då fått välja det själv. Blöjan har ändå brukat vara torr, men är ju inte så lätt i början när de kan bli snabbt kissnödiga och man åker långt med bil och det inte bara är att stanna för att kissa direkt. 
    Han har gått tillbaks till att det funkat sämre och hänt en del kissolyckor i overallen för nån månad sen. Han har haft så kul att leka ute att han glömt av sig. Det var ett tag där som det hände några olyckor under 2 veckor, sen har det funkat bra igen.
    Är väl bäst vänta ut barnet om det händer så mkt olyckor. Kanske skydda med blöja när man åker bil och i overallen just för att det är lite jobbigare tvätta ytterkläder/bilstol än vanliga innerkläder.

• Alma1993

asså han vill inte ha blöja och gråter när han kissar ner sig jag är orilig att det ska vara så här i skolan när han börjar om några år

• Alma1993

hej! mina barn är hemma nu eftersom förlossningen närmar sig. han har sagt till en gång att han var kissnödig i lekparken men då var vi tvungna att leta efter ett ställe att kissa på. men när vi hittat ett bra ställe kissade han på sig precis innan jag drog ner byxornaRynkar på näsan

• MajaVira
    Alma1993 skrev 2013-04-07 20:21:52 följande:
    asså han vill inte ha blöja och gråter när han kissar ner sig jag är orilig att det ska vara så här i skolan när han börjar om några år
    Han är snart tre och du oroar dig över hur det blir i skolan? Lite väl tidigt för det.

Går det inte att kompromissa: kalsonger med blöja utanpå? potty training pants? försöka kissa var 30:e minut för att förhindra att det blir akut?
  • Alma1993

jo, jag ska testa efter förlossningen.
    antar att pojkarna kommer bli avensjuka på lillebrorsorna

• MrsÄpple

Du kan få hjälp via bvc.
    Man kan få låna en klocka som piper ibland för att påminna barnet om att gå och kissa.
    Vissa barn har helt enkelt inte tid att gå på toa.
    En vän har en pojk i åldern med dina och där är samma problem   

• Alma1993

ok måste hälpa Petter nu med att byta hans nerkissade brallor

• Alma1993

Han är avensjuk på lillebrorsorna som kom igår men det går bra mannen var med de stora grabbarna. Han kissade på sig 1 gång i lekparken i overallen och än så länge 3 gånger i hemmet. Kan ni berätta hur ni pottränade era barn? Är utmattad när jag fått trillingar. Hjälp mig med potträningen

Svar på tråden kissar och bajsar på sig hela tiden