• Tjena

Skulle någon kunna hjälpa mig räkna ut min Propoint?

Hej!
    Funderar på att börja viktväkta lite på egen hand... skulle vilja gå ner 5-10kg ungefär och bli lite mer medveten om vad jag äter och vad det är i det jag stoppar i mig. Funderar på att köpa en Propoint calcylator, men vad jag förstår har jag ingen direkt glädje av den utan att veta HUR många Propoints jag faktiskt behöver hålla mig till för att gå ner i vikt...
    Finns det någon här som vet eller kan hur man räknar ut detta vore jag tacksam ;)
    Jag väger ca.76kg är 165cm lång och 36 år gammal.

• Svar på tråden Skulle någon kunna hjälpa mig räkna ut min Propoint?
  • Psychopath

Hej

Jag viktväktar inte men jag googlade lite på det för att hjälpa dig, och det står attom man väger mella nca 68-79 kg så ska man äta ungefär 20-25 propoints varje dag. Så om du vill gå ner i vikt kanske du bör minska det något?

• Frida73

Jag löste ett tre månaders online abonnemang vid viktväktarna för att lära mig vad som är vettigt att äta och vilka mängder samt vad jag bör ligga på för att gå ned. Jag var inte överviktig enligt BMI vid start, men är lång så har stort spelutrymme, så magen var ändå alldeles för stor. Jag är super nöjd med det jag lär mig vid viktväktarna och räknar med att det här är kunskap jag kommer att ha stor nytta av i många år framöver. Så jag rekommenderar varmt ett online medlemsskap där för att få vettig kunskap.

Hur som; 26 pro points per dag är minimi vad man ska ligga på för att de skall vara hälsosamt. Så det här 20-25 per dag i svaret ovan är för lågt. Utöver de här minimi 26 pro pointsen finns det veckobonus (i mitt fall ligger den på 49 pro points per vecka) samt aktivitetspoäng man får när man rör på sig. Så det blir en hel del ändå man har till sitt förfogande.

Jag har stadigt gått ner 0,5kg per vecka, ätit bra och mått bra hela tiden. Känner mig riktigt hälsosam :) Så överväg ett online medlemsskap och lägg tid på att läsa på där och sätta dig in i det tycker jag.  

Svar på tråden Skulle någon kunna hjälpa mig räkna ut min Propoint?