• Anonym (Lia)

Bra advokat inom familjerätt i Ulricehamn (Borås?)

Bra advokat inom familjerätt i Ulricehamn (Borås?)

Jag är orolig för att det kommer att dras igång en process om var tösen ska bo, hos mig eller hos sin far. Verkligen ingenting jag vill, men jag måste tänka på vad barnet vill och vad som (jag tror!) är bäst för henne.

Den stora frågan är ju vad man ska välja för advokat? Bor i Ulricehamn, så kanske är Borås som gäller då? Finns någon som har anlitat en bra advokat i Ulricehamn/Borås som kan tipsa om vem? Och kanske kan dela med sig av erfarenheter kring hur hela processen går till.

//Lia

• Svar på tråden Bra advokat inom familjerätt i Ulricehamn (Borås?)
  • Anonym (b)

Carl-Gustaf Nyman (advokaterna nyman och stålbom)

• Anonym (anonym)

Jag är övertygad om att ni är två föräldrar som har skilda åsikter om vad barnet vill och vad som är bäst för henne. Bor ni nära varandra?

En av er lämnar in en ansökan om stämning som den andre får skickad till sig av Tingsrätten när denna är godkänd och sen ska den som blivit stämd besvara stämningen. Efter det blir det en process med insamlande av information, snabbyttrande från socialtjänst inkl. enskilda samtal med parterna och barnet. Sedan blir det muntlig förberedelse i Tingsrätten där vissa kan komma överens utan att gå vidare till samarbetssamtal, utredning samt huvudförhandling med ev. kallade vittnen. Efter det kommer en dom inom senast 2-3 veckor.

• Anonym (Varit där)

Hur har det gått ts? Behöver du fortfarande råd och hjälp eller har du ordnat/hittat ngt bra ombud själv?

• Anonym (xxxxxxxx)

Katarina Engström.....jag fick ensam vårdnad och den första i Borås som fick det när det ej fanns något dåligt  på motståndarens sida..brott, droger, vanvård osv..

Svar på tråden Bra advokat inom familjerätt i Ulricehamn (Borås?)