Juno skrev 2013-03-14 11:40:02 följande:
Hur viktigt det är egentligen vet jag itne, men jag skriuntar helt i det. Om man skulle hålla dig till det skulle man få äta extremt mycket kolhydrater

Jag kör inget Low Carb men satsar hellre kalorier på en god dressing än ett stort lass pasta.
Så strunta i shapeups näringsmått och se till att du äter långsamma kolhydrater, nyttiga fetter och bra proteiner som håller dig mätt.
Sen det där med vågen... ShapeUp lovar ett kilo i veckan men tar inte hänsyn till sådant som menscykel och att träning ger muskler. Det gör att man ibland inte går ner som man önskar fast man varit "duktig" Så ser det långsiktigt så...
Tack för ditt svar. Det var så jag kände. Jag har ätit pasta men jag håller mig inte mätt. Lägger då hellre till en eller två bitar kött till salladen i stället och då blir det såklart mycket protein. Det enda jag egentligen får i mig i kolhydrater är en smörgås på kvällen och en frukt.
Jo det där med 1 kilo har jag förstått. Ibland står vågen stilla, ibland går jag upp några gram, trots att jag alltid äter rätt mängder. Unnar mig dock på lördagen med något snacks men äter aldrig större portioner eller liknande.
Jag tränar ju mycket muskler också. Blir minst 30 minuter varje gympass och så kör jag triceps och biceps hemma de dagar jag inte är på gymmet.