• colan84

Går snart under! Små barn tätt, någon mer?

Har 15 mån mellan mina barn, och jag är helt slut! Den lilla skriker väldigt mycket, sover typ aldrig. Den stora behöver massa uppmärksamhet med, han är ju en liten kille fortfarande 1,5 år. Vet inte vart jag vill komma... Är bara sååå trött! Min man jobbar hela dagarna och kommer hem vid sex, och då är jag slut och han vill att vi ska umgås som en familj... Han har inget tålamod med den lilla, blir bara irriterad när han skriker, han tar honom ibland i ca tre timmar på natten. Jag har ingen kraft kvar, stackars barn! :/

• Svar på tråden Går snart under! Små barn tätt, någon mer?
  • Merkuríus

11månader mellan mina, yngsta fyller 1 på torsdag och äldsta 2år i mars det är kämpigt men man överlever.

• Merkuríus

Denna har rättat mitt första år, nu står den i källaren...
    Den går på batteri och går fram och tillbaka i olika hastigheter
    och kan säga jag inte klarat mig utan den sen ställde jag den
    framför tv min dotter har aldrig varit så lugn.

• colan84

Min yngsta är 6 månader... Jag hade en sån gunga, funkade i början, men sen ville han inte va i den längre när han blev 3 mån. Vet inte vad som hjälper... På kvällarna skriker han som mest, och nätterna..har någon gett Alvedon för magont? Desperat..

• Merkuríus
    colan84 skrev 2013-02-05 20:08:11 följande:
    Min yngsta är 6 månader... Jag hade en sån gunga, funkade i början, men sen ville han inte va i den längre när han blev 3 mån. Vet inte vad som hjälper... På kvällarna skriker han som mest, och nätterna..har någon gett Alvedon för magont? Desperat..

Ger du honom något speciellt inför kvällarna alltså i matväg?
    Kan han ha problem med laktos, dom kan ju istortsett inte kolla prover förens barnet är lite äldre än 6månader enligt doktorn jag varit hos.

Jag har nutramigen till min dotter men hon har börjat ta bort den mer och mer nu då hon är snart 1.

Min son äter nans godnattersättning och den fungerar toppen för honom.

Klart man kan ge alvedon det hade jag gjort.
  • colan84

Har prövat pepticate (mjölkfritt) men utan resultat. Har även prövat med lactosfri Majsvälling, den ratade han ;). Har gett lactulos i någon vecka, men det verkar köra igång magen rätt rejält... Nu kör jag avkok på katrinplommon och blandar med ersättningen, funkar vissa dagar, andra inte? Konstigt!

• Merkuríus
    colan84 skrev 2013-02-06 15:46:23 följande:
    Har prövat pepticate (mjölkfritt) men utan resultat. Har även prövat med lactosfri Majsvälling, den ratade han ;). Har gett lactulos i någon vecka, men det verkar köra igång magen rätt rejält... Nu kör jag avkok på katrinplommon och blandar med ersättningen, funkar vissa dagar, andra inte? Konstigt!

Bor du i sthlm kan du få några burkar nutramigen av mig om du vill testa.

Har du provat med tecknad film? använder han napp o snutte? kanske låter dumt men mina barn var så
    när dom var små att dom skrek tills ja satte på rätt program på tv, det kan ju hålla dom lugna utöver magproblem.
  • colan84

Okej, vad snällt! Vart bor du? Jag bor i Huddinge .

Han gillar tv ibland, när det är som värst sitter jag på pilatesbollen framför tvn :p.

• hannis

Kan inte din man vara föräldraledig tillsammans med dig under en period eller några dagar/vecka? Ni har ju två väldigt små barn som behöver omsorg, inte konstigt att det blir jobbigt! Ni måste ju hjälpas åt!

• Merkuríus
    colan84 skrev 2013-02-06 21:22:24 följande:
    Okej, vad snällt! Vart bor du? Jag bor i Huddinge .

Han gillar tv ibland, när det är som värst sitter jag på pilatesbollen framför tvn :p.

Jag bor i älvsjö/solberga sök på Sulvägen tror det går buss från huddinge sjukhus hit om du inte har bil:) 726:an.
  • Tårtmor

Jag har 15 månader mellan mina. Min äldsta fyller 2 om 2 veckor och min yngsta är 8 månader nu. Även om ungarna har varit hur snälla som helst och inte har ont i magen så är det ingen barnlek direkt. Man måste ha konstant koll på vad de gör, man kan inte lämna dem ensamma för en sekund. Den äldsta har fått blivit större så snabbt, hon var ju så liten när hon blev storasyster och det är klart att det måste ha varit jobbigt för henne. Nu när hon närmar sig 2 märker man att trotsen kommer, samtidigt som man har en 8 månaders som kryper och far samt stoppar in allt som finns i munnen. Det är jobbigt men jag upplevde ändå att det har blivit lugnare nu efter att den lilla passerade 6 månader. Då fick vi ordning på läggrutiner bättre. Min äldsta går inte heller på förskola än, något jag egentligen ångrar. En stor fördel med att ha barnen tätt är dock att vi snart ska vara hemma båda två. Hela våren och sommaren och då får man kanske andas ut lite ;)

• colan84

Fin blogg! Me herre Gud! fem barn, och jag klagar på mina två! All heder till dig :)

• En blå giraff

Hur går det TS? Kan inte pappan vara hemma med dig åtminstone någon dag per vecka??

• colan84

Jo då, det rullar på.. Vissa dagar värre än de andra. Han säger att det är mycket på jobbet, ska vara hemma en halv dag i veckan från och med maj är det sagt..

• Baby Doll
    colan84 skrev 2013-02-18 20:25:54 följande:
    Fin blogg! Me herre Gud! fem barn, och jag klagar på mina två! All heder till dig :)
    Tack snälla!
    Får jag fråga vart du bor? 
    5 barn under 4 år -www.mybabydolls.blogg.se-
  • Thinkerbell

Vi har gjort så att mannen tar ut en dags föräldraledighet i veckan och jobbar 6 h/dag 4 dagar i v,. Gör jättemycket!
    Jag har inte mina barn  tätt men vill kunna njuta och må bra under föräldraledigheten. Det är ju sån skillnad om man är två hemma, speciellt på eftermiddag när barnen är trötta...

• colan84

Mjoo det låter skönt, skulle gärna ha det så om vi hade råd.. Tyvärr ligger vi på minimum gränsen just nu som det är.. Tack för tipset iaf :)

Svar på tråden Går snart under! Små barn tätt, någon mer?