• Anonym (fan)

Släppt mer än ett ägg, ändå inte gravid.

Vi provade pergotime för första gången nyligen och idag fick jag tillbaka provsvar som visar att jag släppt mer än ett ägg. Så långt, så bra. Men jag blev inte gravid Fick mensen som vanligt. Borde inte chanserna öka med 2 ägg som släppt? Varför vill det aldrig ta sig? Blir så frustrerad.

• Svar på tråden Släppt mer än ett ägg, ändå inte gravid.
  • Pimpinellan

Det är ju den allra vanligste orsaken till att inte alla blir gravida varje oskyddat samlag varje äl-äggen är inte befruktningsdugliga helt enkelt. Syns väldigt tydligt vid IVF där man kan ha flera ägg och få befruktade eller som jag inga alls. Man får prova igen helt enkelt. Och  igen och igen och igen om det behövs.

• Anonym (fan)

Ja det var vårt första försök, har två till på mig sen blir det IVF säger dom. Får väll hoppas det blir två ägg nästkommande gånger också. Just nu har jag en vilomånad då de anser det bäst för äggstockarna.

• Flisan79

Kroppen fungerar inte som vi vill många gånger. Jag fick pergo ca tre månader och det hjälpte inte. Gjorde tre ivf med 2 ägg återförda var gång, hände inget. Några år senare blev jag spontangravid och idag har jag tre barn som alla är spontana. Vi har ingen aning om hur det kommer sig.

• Pimpinellan
    Anonym (fan) skrev 2013-01-10 13:01:12 följande:
    Ja det var vårt första försök, har två till på mig sen blir det IVF säger dom. Får väll hoppas det blir två ägg nästkommande gånger också. Just nu har jag en vilomånad då de anser det bäst för äggstockarna.

Ja,man ska inte ta pergo varje månad för effektten sitter i länge. Finns ett fenomen som kallas "månaden efter pergo-bebisar" t.o.m så man vet aldrig! Glad
  • Anonym (fan)
    Flisan79 skrev 2013-01-10 13:12:11 följande:
    Kroppen fungerar inte som vi vill många gånger. Jag fick pergo ca tre månader och det hjälpte inte. Gjorde tre ivf med 2 ägg återförda var gång, hände inget. Några år senare blev jag spontangravid och idag har jag tre barn som alla är spontana. Vi har ingen aning om hur det kommer sig.
    Oj, vilken historia. Stor grattis till dina barn Skrattande

Jag var gravid i tonåren och gjorde en abort då, så jag har blivit gravid en gång i tiden. Inga fel har hittats i utredningen. Ja det är väll så, kroppen gör som den vill och man kan bli tokig på den.
  • Anonym (fan)
    Pimpinellan skrev 2013-01-10 13:15:17 följande:

Ja,man ska inte ta pergo varje månad för effektten sitter i länge. Finns ett fenomen som kallas "månaden efter pergo-bebisar" t.o.m så man vet aldrig! Glad
    Härligt, jag borde ha äl i dagarna men tycker inte ens jag har äl flytningar denna månaden som jag alltid har. Vi få se. Har oftast äl enligt läkarna själv men de ville testa pergo ändå.
Svar på tråden Släppt mer än ett ägg, ändå inte gravid.