• Anonym (RÅD tack)

Har hamnat i en ganska ovanlig situation tror jag vad kan jag göra!

Fick ett brev i från en advokat att någon påstår sig vara pappa till mitt barnFörvånad..

Han vill ha umgänge en med det ena än med det andra..  Men saken är ju den att  min sambo är Pappa till sonen och faderskap är fastställt..

Namnet på mannen i fråga känner jag inte ens igen börjar tro att det är någon som jävlas på allvar hur fan gör man??

Jag kontaktade advokaten och sa som det var, och att jag intekänner till mannen mm, och hon bad mig skicka kopia  på  fastställt faderskap, och jag  samarbetade med henne har även sagt att jag kan gå med på DNA test som skall utföras privat där den påstådda indeviden själv betalar och att min sambo och familjlivet inte ska störas..

Men vad har en sån är människa för rätt på sin sida jag kan ju påvisa när barnet var beräknat och jag hade ägglossning och blev gravid +++ plus att jag inte vet vem karln är och jag vet ju vilka jag har varit med  MIN SAMBO...............

Om detta blev rörigt så  ska jag försöka  göra de mer förståligt när  min stress lugnat sig

Snälla vill bara ha råd inget annat respektera det snälla det är jobbigt och tufft som det är ändå!!!

Tack på förhand

Kan bara säga att så här långt har jag samarbetat  med hans advokat för att dom inte ska kunna skada min familj                        

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-20 14:03
    Så avklarat pratat med tre oberonde juridiska rådgivare som sagt samma sak och det var att samarbeta med idioten och hans ombud..

• Svar på tråden Har hamnat i en ganska ovanlig situation tror jag vad kan jag göra!
  • Anonym (tveksam)

Utländska män som dels har hemskt humör och dels deltar i vansinneskomplotter mot svenska tjejer...

Låter som en dockhussåpa skriven av SD.

• ummabdilleh
    MaryArden skrev 2012-12-22 09:15:14 följande:
    Jo, många skulle tro på sin partner framför en främling. Bland de övriga skulle jag gissa att det vanligaste är att bli orolig och tänka "tänk om...?", inte att skada sin partner och sitt barn. 

Eftersom det finns DNA-prov måste man inte vara särskilt orolig - så länge mannen har alla kolor i skålen.  
    aven om dna prov visar att hennes man ar pappan, sa kommer mannen anda automatiskt tro att hon varit otrogen...vad hade du trott? om en frammade kvinna genom sin advokat anklagar din man for vara pappa till hennes barn?? aven om dna visar att han inte ar det, skulle du da inte anda misstanka han for otrohet?? det hade jag i alla fall
  • ummabdilleh
    OLilly skrev 2012-12-21 21:27:30 följande:
    Hade du också eventuellt kunna skada ert barn för det? Enlig TS så finns det risk att den här stressen som sambon känner kan gå ut över henne själv och bebisen. 

jag hade nog lamnat mannen faktiskt, om det hande min man att en kvinna kommer och pastar han ar pappan, aven om han inte var hade jag inte kunnat slappa tanken att han varit otrogen..har mkt svart att tro att en totalt framling inte har nat battre att gora an hitta pa sana saker
  • OLilly
    ummabdilleh skrev 2012-12-22 13:30:56 följande:

jag hade nog lamnat mannen faktiskt, om det hande min man att en kvinna kommer och pastar han ar pappan, aven om han inte var hade jag inte kunnat slappa tanken att han varit otrogen..har mkt svart att tro att en totalt framling inte har nat battre att gora an hitta pa sana saker
    Det är ditt val. Jag hade nog valt att lita på min man. Hade mitt förtroende till min man varit så vagt att en händelse som att en främling bara skulle kunna komma och påstå olika saker, ja då hade jag och min man troligen inte levt tillsammans idag. 
  • OLilly
    Allt kom inte med :

Det är ditt val. Jag hade nog valt att lita på min man. Hade mitt förtroende till min man varit så vagt att en händelse som att en främling bara skulle kunna komma och påstå olika saker och att det skulle få mig att tveka och misstro min man, ja då hade jag och min man troligen inte levt tillsammans idag. 
  • ummabdilleh
    OLilly skrev 2012-12-22 14:07:41 följande:
    Det är ditt val. Jag hade nog valt att lita på min man. Hade mitt förtroende till min man varit så vagt att en händelse som att en främling bara skulle kunna komma och påstå olika saker, ja då hade jag och min man troligen inte levt tillsammans idag. 
    fast hur troligt ar det att en framling hittar pa en san sak?? det ar skillnad pa att vara blind och pa tillit..jag litar pa min man 100 procent, anda hittar inte en framling pa sana saker!!!
  • slemtorsk i din bralla
    ummabdilleh skrev 2012-12-22 16:02:21 följande:
    fast hur troligt ar det att en framling hittar pa en san sak?? det ar skillnad pa att vara blind och pa tillit..jag litar pa min man 100 procent, anda hittar inte en framling pa sana saker!!!
    då är du nog lite godtrogen... "främlingar" kan hitta på både det ena och det andra... Folk vill jävlas av någon orsak och kan då hitta på namn/personer som går deras ärenden...varför skulle du tro på en främling mer än din make?

DET är lite tragiskt och ett sånt äktenskap skulle inte jag vilja leva i så om detta hände mig och min man valde att gå så bevisar han ju verkligen vilken jävla skitstövel han är som tror på någon vi inte känner framför min kärlek och tillit.....

Att TS dessutom då är rädd för makens reaktion...RÄDD för sin man???...RÄDD!?!!??!!? DET är inte ett sunt förhållande.

Åter till tråden så är den troligtvis inte sann för fem öre ELLER så är det någon som skämtar Aprillo med TS för eftersom både hon och sambon har vårdnad av barnet så skulle båda kontaktas enligt lag. DESSUTOM som jag tidigare sagt kan man som utomstående man inte hävda faderskap, det är enbart barnet med modern som talesman som kan öppna talan emot någon gällande faderskap, och i vissa fall socialnämnden.

Dessa "jurister" som TS nämner är troligtvis inte utbildade då min juridiska kunskap överstiger deras- kan ha att göra med att jag har jobbat lite med faderskapsmål under min utbildning men som "jurist" ska man känna till detta.. visst kan man försöka väcka talan men man har ingen laglig grund att gå vidare med det.

Något är väldigt skumt med den här tråden och uppenbarligen med folks relationer...
  • Anonym (RÅD tack)

Till Alla denna tråden är sann och det kommer lösa sig fin fint enligt alla  juridiska råd jag har fått

Som tur är så tar jag inte åt mig av vissas kommentarer här..

fridens och god jul   

• Anonym (RÅD tack)
    Anonym (inte så enkelt) skrev 2012-12-21 12:35:40 följande:
    Det där är väl olika. Om man, som vi, haft svårt att bli med barn, eller har en liten kontrollfreakspersonlighet, så är det väl jättevanligt att man har koll på ägglossning, när man haft sex kring ägglossning osv. Jag tycker det är hur många som helst som bunkrar ägglossningsstickor, noterar i kalendern när det är dags osv. Så jag kan (eller kunde, för nu har jag nog glömt bort) nästan med säkerhet säga exakt när våra barn blivit till

Det jag ville få sagt är att bara för att man har koll på sin ägglossning betyder ju verkligen inte att man har flera sexuella förbindelser!

Jag vet när mitt barn blev till konstaterat via ultra ljud, jag vet också ven jag har sex med eller inte..

• Anonym (RÅD tack)

Jag är inte stämmd in på något DNA  test  jag har erbjudit vederbörande att göra ett till själkostandes pris

NU räcker det med skit tack 

• OLilly
    ummabdilleh skrev 2012-12-22 16:02:21 följande:
    Jo då. Det finns så många knäppskallar att du inte kan ana....uppenbarligen.
Svar på tråden Har hamnat i en ganska ovanlig situation tror jag vad kan jag göra!