• Anonym (fungerar ej)

När inte samarbetssamtal fungerar?

När inte samarbetssamtal fungerar, man kommer inte överens om umgänget, vad händer då? Hur gör man med umgänget då? Tar en lång tid att få igenom en rättsprocess!
    Gör familjerätten upp ett fungerande umgänge?
    Är eventuellt nära ett sånt dilemma nu och behöver hjälp!
    Det enda de sagt på samtalet är att det blir inget avtal om vi går därifrån utan att komma överens, men vad gör man då? Barnet har ju rätt till båda föräldrarna ändå!

• Svar på tråden När inte samarbetssamtal fungerar?
  • Iam

Jag blir faktiskt lite arg när jag läser sådana här trådar och råden som dyker upp. 

Du har ett barn, som du påstår dig älska över allt annat... Ändå anser du inte att ditt barn är värd att ha en nära och trygg relation till sin pappa utan tycker att det räcker med varannan vecka..?

Det där med 3 år är ingen magisk gräns och du skriver ju själv att barnet är vant vid sin pappa.
    Min bonus har bott varannan vecka från knappa året och det har gått hur bra som helst.

Och sen undrar jag.. Varför är du den som vet bäst vad ditt barn behöver?
    Det du uttrycker i tråden är ju att du kan tillåta, du kan gå med på.. Du kan du kan du kan.
    Du tänker på dig själv, och försöker gömma denna egoism bakom barnet.

Det är faktiskt rakt av elakt och förr eller senare kommer ditt barn inse det.
    Hoppas du tänker om innan det går så långt.  

• Anonym
    Anonym (fungerar ej) skrev 2012-12-17 22:47:39 följande:
    Jag är mer rädd att det slår bakåt på mig som låtit han prova ha barnet och sen säger stopp.
    Jag är extremt konflikträdd mot mitt ex, jag försöker samla kraft och mod, jag är rädd för rättegång, jag är rädd för honom.
    Nej, ni bor för långt ifrån varandra för att det ska kunna fungera bra. Var inte rädd utan låt ditt erbjudande stå öppet. Låt honom stämma dig. Var i landet  bor du. Kan kanske tipsa om bra ombud att ta kontakt med.
  • Anonym (fungerar ej)
    Iam skrev 2012-12-17 22:51:12 följande:
    Jag blir faktiskt lite arg när jag läser sådana här trådar och råden som dyker upp. 

Du har ett barn, som du påstår dig älska över allt annat... Ändå anser du inte att ditt barn är värd att ha en nära och trygg relation till sin pappa utan tycker att det räcker med varannan vecka..?

Det där med 3 år är ingen magisk gräns och du skriver ju själv att barnet är vant vid sin pappa.
    Min bonus har bott varannan vecka från knappa året och det har gått hur bra som helst.

Och sen undrar jag.. Varför är du den som vet bäst vad ditt barn behöver?
    Det du uttrycker i tråden är ju att du kan tillåta, du kan gå med på.. Du kan du kan du kan.
    Du tänker på dig själv, och försöker gömma denna egoism bakom barnet.

Det är faktiskt rakt av elakt och förr eller senare kommer ditt barn inse det.
    Hoppas du tänker om innan det går så långt.  
    Du vet inte historien om honom och våra problem, jag skriver inte ut all information.
  • Anonym
    Anonym (fungerar ej) skrev 2012-12-17 22:47:39 följande:
    Jag är mer rädd att det slår bakåt på mig som låtit han prova ha barnet och sen säger stopp.
    Jag är extremt konflikträdd mot mitt ex, jag försöker samla kraft och mod, jag är rädd för rättegång, jag är rädd för honom.
    Du är rädd för att ditt ex men vill låta honom ha ditt barn hos sig varannan vecka?
    Det låter inte alls bra tycker jag. Ring själv till familjerätten och fråga om råd. Du kan ringa anonymt.
    Ingen där kommer säga att det är bra med två dagis. Stackars barn, de knyter ju an till personal och har behov av att träffa kamrater, att få rutiner och trygghet i vardagen. Med två dagis blir det inte bra för barnet.
    Det måste väl vara det viktigaste för dig? Ta dig i kragen, låt inte ditt ex bestämma över dig/er, utan gör det bsäta för barnet.

Själv tänker jag inte gå med på varannan vecka heller. Tur man kan flytta. Glad
  • Anonym
    Anonym (fungerar ej) skrev 2012-12-17 23:10:38 följande:
    Du vet inte historien om honom och våra problem, jag skriver inte ut all information.
    Det handlar inte om dig och honom utan om hur han är som pappa och hur barnet har det med honom.
  • Iam
    Anonym skrev 2012-12-17 23:19:06 följande:
    Det handlar inte om dig och honom utan om hur han är som pappa och hur barnet har det med honom.
    Tänkte precis skriva det, men du hann före. 
  • Anonym (fungerar ej)
    Anonym skrev 2012-12-17 23:12:43 följande:
    Du är rädd för att ditt ex men vill låta honom ha ditt barn hos sig varannan vecka?
    Det låter inte alls bra tycker jag. Ring själv till familjerätten och fråga om råd. Du kan ringa anonymt.
    Ingen där kommer säga att det är bra med två dagis. Stackars barn, de knyter ju an till personal och har behov av att träffa kamrater, att få rutiner och trygghet i vardagen. Med två dagis blir det inte bra för barnet.
    Det måste väl vara det viktigaste för dig? Ta dig i kragen, låt inte ditt ex bestämma över dig/er, utan gör det bsäta för barnet.

Själv tänker jag inte gå med på varannan vecka heller. Tur man kan flytta. Glad
    Han har inte tänkt ha två dagis, då ska en släkting ställa upp.
  • Anonym
    Anonym (fungerar ej) skrev 2012-12-17 23:26:15 följande:
    Han har inte tänkt ha två dagis, då ska en släkting ställa upp.
    Vad är problemet med det?
  • Anonym (fungerar ej)
    Anonym skrev 2012-12-17 23:19:06 följande:
    Barnet är inkluderat i problemen, deras anknytning och vad som hänt mellan dem, sånt jag inte går in på, är inte det jag är ute efter att diskutra om.
    Jag har kämpat för att få ihop deras relation, för jag vill barnet ska ha en pappa, men nu orkar jag inte mer och tornet faller, det är det enda ni spekulanter får som tror jag vill ta barnet ifrån honom, helt fel.
  • Anonym (fungerar ej)
    Anonym skrev 2012-12-17 23:27:29 följande:
    Vad är problemet med det?
    Ingenting, därför jag kan tänka mig vv, får barnet lugn och ro men är mer jag är rädd barnet ska må dåligt av vv och att jag förlorar boendet
  • Anonym
    Anonym (fungerar ej) skrev 2012-12-17 23:10:38 följande:
    Stå på dig!
  • Anonym
    Anonym (fungerar ej) skrev 2012-12-17 23:28:56 följande:
    Ingenting, därför jag kan tänka mig vv, får barnet lugn och ro men är mer jag är rädd barnet ska må dåligt av vv och att jag förlorar boendet
    Varför skulle du förlora boendet? Kolla upp detta med famrätt. Med det är klart..den dagen nhar barnet lika mycket kan ju han också lika gärna bli boendeförälder men vet inte reglerna för varför det skulle ändras, alltså
    hur och varför du skulle förlora boendet mot din vilja. Någon som vet?
Svar på tråden När inte samarbetssamtal fungerar?