• Anonym (Va?)

Sa apoteket fel?

Tydligen så har jag pergotime kvar att hämta ut på recept, det ser jag när jag loggar in på "mina vårdkontakter". Det står iaf "Uttag kvar: 3 av 4" under rubriken "aktuella recept"

Jag var senast och hämtade ut pergotime i sommras, och då sa en man på apoteket att jag bara hade ett paket att hämta ut. Tyckte det var märkligt eftersom min gyn sa att hon skulle skriva ut mer än en förpackning. 

Men vad tror ni? Stämmer uppgifterna man ser när man loggar in?? Jag ska till apoteket sen och tänkte höra, men bor i ett litet samhälle och tycker det är fruktansvärt jobbigt att hämta ut dessa piller här, man är ju inte direkt diskret på ett apotek...      Eller kan man beställa online?

• Svar på tråden Sa apoteket fel?
  • Anonym

Du kanske bara får hämta ut ett paket åt gången. Kanske därför han sa så?

• Anonym (Va?)
    Anonym skrev 2012-11-20 11:04:33 följande:
    Du kanske bara får hämta ut ett paket åt gången. Kanske därför han sa så?
    Ja, kanske? Men då var han väldigt otydlig mot mig Har förlorat massa månader pga detta...
  • Anonym (Va?)
    Trollie skrev 2012-11-20 11:06:34 följande:
    Om du har e-leg kan du beställa receptbelagda mediciner på apteket.se

Vet du frakttiden på detta?
  • Frontline

Om du loggar in på apoteket med exempelvis bankid så står det hur mycket du har kvar att hämta ut samt hur mycket du får hämta ut på en och samma gång och när du får hämta ut igen nästa gång..

Och du kan beställa direkt från apotekets sida då kostar frakten 29:- tror jag det är..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Trollie

Har inte en aning, men bör ta max ett par dagar.

Även apotea.se har denna service, när jag beställde lite annat där så gjorde jag beställning på kvällen och hade paketet dagen efter.  

• Anonym (Va?)

Tack tack tack!!!!! Jag har beställt nu! Herre gud, har gått i månader och väntat och så finns det recept att hämta ut! Att jag missat denna internettjänst!! Har beställt nu men måste få dom senast på fredag för att kunna börja nu... :-/ Stod att lev.tid var 3-5 dagar, det kan väl gå??

• Anonym (Va?)

Förresten! Det stod att lev.tid var 3-4 dagar om det ej fanns i lager och det var beställningsvara, går det att se någonstans på deras sida?

Svar på tråden Sa apoteket fel?