• P09

Emmaljunga monkey double

Hej! 

Undrar om någon av er har köpt nya Emmaljunga monkey double? 

Försöker hitta pris att jämföra med men svårt med en sådan ny vagn - så tacksam för alla erfarenheter - både av kvalité och pris, mm! 

• Svar på tråden Emmaljunga monkey double
  • Blivandemamman

Jag har inte vagnen själv men vet lite fakta om den iallafall.

Den är 79 cm bred.  Dubbelchassit väger 10,6 kg. En sittdel väger 3,6 kg och en "Monkey korg"  väger 4 kg. Dubbelchassit kostar 3200 kr  Sittdelen kostar 2000 kr och detsamma på "Monkey korgen" för babyn. Dem första 6 månaderna rekommenderas "Monkey Korgen"
    Det är vad jag vet om vagnen :)

• Makadam

79 cm bred...känns som den är smalare än vår Chariot vi har nu. Haha!

• mrs miau

Jag skulle inte våga räkna med att en verkligen kommer v.48. Nya vagnar brukar alltid bli försenade. T.ex Ozone: skulle oxå komma vid jul första årsmodellen, men kom inte förrän i mars....

• Makadam

Den går ju att köpa/beställa så jag var nyfiken på om någon hade en prisuppgift, så...någon har säkert köpt den

• Makadam

Och, ja, jag har sett pris på internet ~ ca 7000:-

• stor grön drake

monkey beställs per del, så priset varierar ju beroende på vilket chassi man köper, och hur många sitt och liggdelar man köper.

De prisuppgifter jag sett är följande (ca priser):
    9600 komplett
    Varje sitt eller liggdel kostar 2000/st
    dubbelchassit 3600

• Makadam

Ja, precis! Jag har sett 7000:- för dubbelt chassi, ligg- och sittdel.

• Makadam

Någon som sett den irl än?

• mrs miau
    Makadam skrev 2012-12-06 09:13:58 följande:
    Ja. Tycker den känns väldigt stor när man kör den.
    Det var bökigt ta loss liggdelen. En spärr under som var knepig att komma åt. 
    Sittdelen är jättesmal, för trång för att räcka till en treåring.
    Jag tror tyvärr inte att den blir nån succé.
  • Makadam

Attans då... Det var ju bredden på sittdelen jag var rädd för :-/ Jaka, får kolla lite närmare själv, men förvånad att du skriver att den upplevdes som stor...? Är den inte väldigt smal? *kliar mig i huvudet*

• TapetKlister
    Makadam skrev 2012-12-06 09:13:58 följande:
    Jag tittade på den igår och sittdelen var litet för min 16 månaders, åkpåse är bara att glömma! Donkey är bättre då sittdelen har lägre kanter än denna och känns därför större
    Milliam <3
  • JudasMorsa

Åh har samma frågor och att sittdelen är för smal? är det någon som haft den än/testat den? tipsss.. min son kommer vara 1 år när den andra kommer så syskonvagn akut nu:D

• Neasmamma
    JudasMorsa skrev 2013-03-01 11:09:51 följande:
    Åh har samma frågor och att sittdelen är för smal? är det någon som haft den än/testat den? tipsss.. min son kommer vara 1 år när den andra kommer så syskonvagn akut nu:D

Jag tittade på den i helgen och den är jätte smal, min 18 månaders på 12 kg skulle jag inte ens testa att stoppa ner dör jag tror att hon fastnar då. Nej men skämt o sido, den va jätte smal och jag tror inte man kan ha den nå länge :/
  • Mianoi

Har Emmaljunga Monkey Double med 2 bagdeler til tvillingene, og elsker den. En kvalitetsvogn som føles veldig lett å trille, samtidig som den er veltesikker med 4 (punkteringsfrie!) hjul! Kommer til å bruke denne vognen som bagvogn til tvillingene, og deretter bytte over til en Bumbleride Indie Twin. Har Indie Twin i hus, men ettersom mine babyer skal ligge i bag i vinter, er det klasseforskjell på bagene til disse vognene. Emmaljunga sine bagdeler er deilig dype og lune for de små <3

Svar på tråden Emmaljunga monkey double