Tovenaeve skrev 2012-10-07 11:15:48 följande:
[quote=66990111][quote-nick]Klycka skrev 2012-10-07 05:59:46 följande:[/quote-nick]Redan från början (sonen är tre månader idag) så insåg vi att jag inte fungerar som människa om jag inte får sova på nätterna så jag har pumpat extra på dagtid och pappa ger det på nätterna i flaska, men på dagtid ammar jag som vanligt då använda vi bara flaska när jag är iväg och tränar, handlar eller dyl. Funkar super för oss! Har en handpump som jag fick av min syster. men jag hittar inte tiden till o sitta o pumpa. för när hon sover på dagarna vill jag med sova eftersom jag inte får nån sömn på nätterna. eller så har jag städning o ta hand om. så jag har svårt o hitta tiden. :/ o de tar ju sin lilla tid o pumpa oxå.
I början när jag inte fick ut så mycket i taget (typ 10-20 ml/bröst) så pumpade jag samtidigt som jag ammade men sen nu kommer det så mycket mjölk så jag pumpar bara en gång på morgonen nu. Går upp medan karln och sonen ligger kvar och snusar, tar en kopp kaffe, tittar på morgon-tv i lugn och ro med tända ljus och pumpar - min bästa stund på hela dagen

om du får sova på nätterna blir det ju inte samma behov av att sova på dagarna heller

men sen blir det ju också bättre med tiden, i början då vaknade sonen både vid 00, 03 och 06 på natten (sambon sov till och med i soffan med han eftersom det var så mycket spring upp och ner) medan nu ( sonen 3,5 månad) kan han sova till 06-07 om vi kommit ihåg att väcka upp honom lite och ammat runt 20-21 innan jag går och lägger mig.