• Hannapannagalenpanna

Äl+7 å har precis testat :)

HI hi hi... fick äntligen mina tester från testlagret. Testade idag ÄL+7 ( vet att det är tidigt) MEN fick en sssuuuuuppeeer svag ljus rosa skugga. Ropar INTE hej ännu.. men shit va häftigt det känns.. om det blir starkare lägger jag in bild... ho ho ho..hi hi hi :)

• Svar på tråden Äl+7 å har precis testat :)
  • che71

blöder lite sen igår kväll
    v 5 + 3 idag
    Är så rädd!Gråter

• minaz
    che71 skrev 2012-10-21 16:01:20 följande:
    blöder lite sen igår kväll
    v 5 + 3 idag
    Är så rädd!Gråter

Bara hoppas att det är missfall. =(
  • che71

Missfall Gråter
    Var på VUL o där syntes inget men han sa att det är tidigt o att jag fick ta ett blodprov hcg så att de ser att
    grav. hormonet gått ner så inget växer i äggledare ifall det är för tidigt att se.
    Men med tanke på hur mycket jag har blött sen igår o mensvärken så borde det vara missfall.
    Han sa att APC resistens o sämre ägg pga ålder är ingen bra kombination, men att vi skulle fortsätta försöka om vi orkar.
    Är så ledsen o tom.
    4 missfall på 2 år, hur mycket otur kan man ha, hur många besvikelser orkar man?

• Längtanefterenliten

Men är det helt säkert att det är missfall?? Vilken vecka ska du ha varit i?

Medicinerade du något för APC resistensen?

Jag har nämligen samma sak och fick detta konstaterat efter 3 missfall då en utredning gjordes. Har du tagit trombyl sedan plusset och det har gått jättebra denna graviditet. är i v 34 nu! 

• Hannapannagalenpanna
    che71 skrev 2012-10-23 16:05:09 följande:
    Missfall Gråter
    Var på VUL o där syntes inget men han sa att det är tidigt o att jag fick ta ett blodprov hcg så att de ser att
    grav. hormonet gått ner så inget växer i äggledare ifall det är för tidigt att se.
    Men med tanke på hur mycket jag har blött sen igår o mensvärken så borde det vara missfall.
    Han sa att APC resistens o sämre ägg pga ålder är ingen bra kombination, men att vi skulle fortsätta försöka om vi orkar.
    Är så ledsen o tom.
    4 missfall på 2 år, hur mycket otur kan man ha, hur många besvikelser orkar man?
    Usch va ORÄTTVIST! Kramar om dig! Vila nu och när du/ni orkar så ta nya tag! Snart kommer det...kram
  • che71
    Längtanefterenliten skrev 2012-10-23 19:59:44 följande:
    Men är det helt säkert att det är missfall?? Vilken vecka ska du ha varit i?

Medicinerade du något för APC resistensen?

Jag har nämligen samma sak och fick detta konstaterat efter 3 missfall då en utredning gjordes. Har du tagit trombyl sedan plusset och det har gått jättebra denna graviditet. är i v 34 nu! 
    Grattis till din graviditet!!!

v 5+5 skulle det vara idag
    Har blött mycket sen igår o har fortfarande mensvärk.
    Det var ingenting på VUL, o vårt första missfall för snart 2 år sen var i samma vecka, då såg man hinnsäcken o sen var jag på VUL 1 vecka senare o då hade allt blött ut.
    Nu hade nog redan allt blött ut, alternativt att det sitter "fel" i äggledaren, därför ville han kolla hcg i blodet.
    Ska få svar på torsdag på det provet.

Ja, jag hade ju fått Fragminsprutor som jag hunnit ta i 1 vecka varje kväll.

Förra graviditeten i somras provade jag på eget bevåg att ta 1/4 tabl barnalbyl varje dag (o det var alltså innan jag visste om APC resistensen) men det blev ju ändå MA/MA i v 9.
    Så jag gissar att det inte var problemet vid dessa missfall, kanske fel vid celldelning,kromosomfel.

• Längtanefterenliten
    che71 skrev 2012-10-23 21:51:04 följande:
    Grattis till din graviditet!!!

v 5+5 skulle det vara idag
    Har blött mycket sen igår o har fortfarande mensvärk.
    Det var ingenting på VUL, o vårt första missfall för snart 2 år sen var i samma vecka, då såg man hinnsäcken o sen var jag på VUL 1 vecka senare o då hade allt blött ut.
    Nu hade nog redan allt blött ut, alternativt att det sitter "fel" i äggledaren, därför ville han kolla hcg i blodet.
    Ska få svar på torsdag på det provet.

Ja, jag hade ju fått Fragminsprutor som jag hunnit ta i 1 vecka varje kväll.

Förra graviditeten i somras provade jag på eget bevåg att ta 1/4 tabl barnalbyl varje dag (o det var alltså innan jag visste om APC resistensen) men det blev ju ändå MA/MA i v 9.
    Så jag gissar att det inte var problemet vid dessa missfall, kanske fel vid celldelning,kromosomfel.

beklagar!!! vet hur jobbigt det där är..är så orolig nu när jag ska sluta med trombylen i v 36+0..det har ju varit som en trygghet hela tiden..men man får ju bara ta dem till den veckan iom blödningsrisken osv..är så rädd att det ska bli nån propp i moderkakan så bebisen dör...
    hur kom det sig att du fick fragminsprutor? jag ville också ha dem men de sa att det räckte med trombyl:/ ska bara ta fragmin en vecka efter förlossningen.

Har du dubbla eller enkla anlag för APC? 
  • che71
    Längtanefterenliten skrev 2012-10-24 07:32:02 följande:
    beklagar!!! vet hur jobbigt det där är..är så orolig nu när jag ska sluta med trombylen i v 36+0..det har ju varit som en trygghet hela tiden..men man får ju bara ta dem till den veckan iom blödningsrisken osv..är så rädd att det ska bli nån propp i moderkakan så bebisen dör...
    hur kom det sig att du fick fragminsprutor? jag ville också ha dem men de sa att det räckte med trombyl:/ ska bara ta fragmin en vecka efter förlossningen.

Har du dubbla eller enkla anlag för APC? 
    heterozygot - så den mindre risken

Men jag fick det pga mina missfall o att jag kontaktade en läkare som håller i en studie där de ger sprutor med Innohep. Det är också blodförtunnande.
    Jag kunde inte få vara med i studien pga APC ,men de tyckte att jag kunde få Fragmin i alla fall o det är jag tacksam för.

Men vad säger din läkare om din oro nu för proppar i moderkakan?
    Kan de lugna dig eller kanske du kan få lite tidigare igångsättning?

• Aria

hanna panna va menar du med fake, det är två streck så testet är positivt, grattis

• Hannapannagalenpanna
    Aria skrev 2012-10-26 21:31:27 följande:
    hanna panna va menar du med fake, det är två streck så testet är positivt, grattis

Tack :) men endel verkar säga att fet e fake=spök eftersom det ser ut som förgrester?
  • Aria

nä jag tycker det ser ut som ett klart positivt är det ett rsfu test?
    Folk har lagt upp tester där man inte ens ser ett streck på bild och det har ändå varit positivt på ditt tests er jag klart och tydligt ett streck till :)

• Hannapannagalenpanna
    Aria skrev 2012-10-27 09:56:34 följande:
    nä jag tycker det ser ut som ett klart positivt är det ett rsfu test? Folk har lagt upp tester där man inte ens ser ett streck på bild och det har ändå varit positivt på ditt tests er jag klart och tydligt ett streck till :)

Ja det va ju två pluss :) ska testa efter helgen igen :)
  • Aria
    Hannapannagalenpanna skrev 2012-10-27 20:24:41 följande:

grattis verkligen :) superglad för din skull :)
  • che71
    Hannapannagalenpanna skrev 2012-10-27 20:24:41 följande:

Grattis!!!Glad
  • Aria

är själv på ÄL 3 idag och känner mig bara sjukt trött och vidrigaste halsbrännan men de kan va en biverkning av ovitriellen

har BIm den 10 november så det känns som att tiden kryper fram

• ung92

Blankt för mig idag iallafall , är ju super tidigt. Haha men kunde inte låta bli :D

.

. Undfa vilka tester man ska testa med?

Svar på tråden Äl+7 å har precis testat :)