Lever med nykter alkoholist och blir galen snart!
Så jobbigt!!!!!!
SÅ JOBBIGT!
Hans ilska, sug, frustration.....elakheter!
Han är som han vore full i sitt beteende men är nykter fysiskt!
Han är lättantändlig, grignig, skäller för minsta lilla..... höjer rösten, är trött hela hela tiden, vill inget, surar, ser på tv å surfar på sin tele...
Jag tassar på äggskal...
hn vrider om det jag säger......han sätte upp mål....men lägger sej att sova....
Å så svänger allt om och han blir den där fina, förstående......kramiga, romantiska.....min soulmate....
Å så svänger det igen......
ibland tar det 1 time ibbland 1 dag.......ibland fler dagar, men även kan det svänga flera ggr per timme....
det sliter på mej, på mitt psyke, på hela min vardag.....
jag har slutat göra saker för att jag vill.....det blir oftare ett maniskt städande, rutiner för att jag ska få kontroll....
han förvränger det jag säger å återger det så att jag blir förtvivlad.......så örsöker jag förklara ...då eskalerar det.... högre skrik, mer hårda ord.....
Prattat med behandlingshemmat han varit på och de säger att så här är det att leva med en missbrukare......som att leva med en schitzofren......
Meeeen.....
då kommer jag ju aldrig att existera......för det gör jag ju inte nu....jag är ju bara här men jag syns inte, tas inte på allvar.....
kommer det alltid att vara så??
De första månaderna var han sååååå perfekt....ingen har någonsin varit så mot mej.......kanske blev jag kär i det å inte i han.....
Just nu känns det iaf som det är hans vilja, hans ångest, has drickande, hans allt å jag bara finns här.......
Utom när han är sitt fina jag, vilket blir mer sällan.....
Han är nykter sen drygt ett år.....
Suckar.....
Han jobbar med många saker inom sig själv, han sätter upp mål för relationen....försöker ändra sitt betende och är mycket medveten......förstår allt vad jag säger, men det försvinner så fort, ja visserligen kommer det tillbaka igen, men mellanperioderna sliter så och det gör så ont.....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-27 10:39
Ska tillägga att jag i takt med att jag mår sämre i detta ite heller beter mig som jag borde. Jag blir elak och säger elaka saker, tjatar, gnäller och är inte alls som förut heller....
Jag har blivit misstänksam, gråter mycket, försöker vara til lags och sabbar allt för att jag blir så frustrerad.
Detta har förändra mej, påverkat mej å jag börjar bli nåt jag inte trodde att jag kunde...
Tatig, gnällig, tårdrypande, svartsjuk, misstänksam....
Ville bara tala om att jag inte e snäll heller