Min son tar saker på affären...
Ja som rubriken säger... det har hänt 4 gånger nu och det är VERKLIGEN INTE OKEJ han fyller 4 år nu i september. Första gången det hände (han var just fyllda 3år) han tog en godis från plock godis hyllan och åt upp vi gick direkt till bilen medans sambon o minstingen handlade klart och där förklarade jag att man får inte göra så och varför, han sa förlåt och så var det inte mer med det...
Och han gjorde inte om det på länge tills för ca 2 månader sedan då han helt plötsligt sprang i väg inne på affären och jag letade och letade då han han tagit ett kakpaket och gömt sig och satt och åt.
Då blev jag riktigt arg, han fick sitta i vagnen under resten av handlingen jag köpte kakpaketet och kastade bort det utanför affären för att jag tänkte att han ska absolut inte ha några mera kakor från det igen.
Jag förklarade återigen varför man inte får göra så och att det är att stjäla, han sa förlåt och så släppte vi det.
Så han fick sitta i vagnen medans jag handlade under säkert 3 veckor.
Så testade vi igen då stal han ett äpple och åt... det fick vi kasta på affären och tjejen som jobbade i fruktdisken som jag pratade med skrattade bara och sa att det var okej.. så ingen hjälp där..
Gångerna efter det har jag snabb handlat innan jag hämtat dom på dagis för att jag inte litat på att han inte tar nått igen men så fick han en ny chans i Fredags och då fast jag och flera andra ser så sätter han ner flera tuggummi paket i fickan...
Då blev jag riktigt arg, inget lördags godis och inget badhus besökt som vi lovat honom
Han säger att han vet att det inte är okej men gör det ändå... =/
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att det verkligen ska gå in, vi känner flera poliser men det känns inte bra att skrämma honom...
har ni några tips?
Om jag kunde skulle han inte få komma på affären på bra länge men nu är detta inte möjligt då sambon inte jobbar på orten..