• junibebiis

Mam flaskor!

Ibland funkar dem fin fint ibland suger han i sig ett ton luft känns det som. Jag vet ite vad jag gör när jag får dem att funka. Någon som vet? Blir galen på detta snart. Hade bytt till Dr Brown eftersom alla tycker de är suveräna men tyvärr så vill lillkillen bara ha mam och spottar ut dr Brown. Trots att han ibland sugit i sig en massa luft efter bara 20 ml. Hjälp! Han får mjölkfritt så nappen är strl 1 vilket räcker gott och väl eftersom den ersättningen är så tunn. Så att byta till 2an gör saken bara ännu värre.

• Svar på tråden Mam flaskor!
  • Twinpeak2012

Dum fråga kanske, men visst vinklar du flaskan så att hela nappen fylls av ersättningen? Då borde han inte kunna svälja så mycket luft. Men det är nog ofrånkomligt att dom sväljer lite luft.
    Du får se det positiva i det hela, när barn ammar så sväljer dom ännu mer luft än när dom dricker ur flaska.

Har du testat med 2:an? I början känns det ju som dom ska drunkna när dom fått en större napp men efter ett tag anpassar dom sig. Kanske behöver han inte kämpa lika mycket och därmed suga i sig mer luft om du använder 2:an. Men om du redan har testat och det verkligen blir värre så vet jag inte vad jag ska tipsa dig om.
    Är det MAM first bottle du använder? Den med hålen i botten?

Visst får man rapa ungarna en del i början men det blir bättre.       

Mamma till Herman & Finn födda den 7/2-2012
  • Smam

Se också till så du har den rakt vinklat mot munnen och att han verkligen suger in nappen. Om jag vinklar lite snett eller vrider flaskan får han inte riktigt tag/tappar taget och suger massa luft. Kör MAM med hål i botten, suger dom rätt hör man hur luften sugs in genom botten. Min son är 2 månader så jag har napp 1 på min. 

Vi använder även Minifom för han hade mkt magknip första levnadsveckorna, fortsatt med det och det hjälper ju luften att komma ut ur kroppen. 

• Sharkdiverswife

Jag har MAM napp strl 1 till Dr Brown flaska. Det funkar superbra. Min lilla tjej accepterar bara MAM dinapp och på det här sättet kan jag använda Dr Brown flaskan som jag upplever som mycket bättre än MAM flaskan.

• lella123

Hej jag har en liten fråga. min lilla tjej vägrar philips avent nappen på flaskan. så jag testade MAMs napp och den funkar. men blir det samma effetct? vet ej vad jag ska göra.

• Sharkdiverswife

Min tjej vägrar också Aventnappen. Detsamma gäller för Dr Brownnappen. Tror tyvärr inte effekten blir densamma med MAMnappen i en Aventflaska då den del som ska minska uppkomsten av luftbubblor sitter i nappen. Jag hade dock MAMnapp i Aventsflaskor till mina två andra barn och märkte inget ökat magont.

• Mia95
    Sharkdiverswife skrev 2012-09-15 21:25:53 följande:
    Min tjej vägrar också Aventnappen. Detsamma gäller för Dr Brownnappen. Tror tyvärr inte effekten blir densamma med MAMnappen i en Aventflaska då den del som ska minska uppkomsten av luftbubblor sitter i nappen. Jag hade dock MAMnapp i Aventsflaskor till mina två andra barn och märkte inget ökat magont.
    vet att det var ett tag sedan någon skrev här men skulle behöva en ny flaska och jag gillar inte MAMs flaskor dock tar min dotter endast MAM-napparna, så jag undrar om det är någon speciell avent-flaska det ska vara eller om alla avent funkar med MAMs dinappar? tacksam för svar Glad
  • Ingrid 149

En undran...
    Har du den vida DrBrown flaskan. Vi testade den till lilleman, men han hade svårt att dricka ur den. Den smala flaskan funkar mycket bättre.

Här funkar MAM-flaskan, men tycker DrBrown är bättre.
    Lycka til!!!    

• lella123

Nu har jag kört ett tag med mam dinapp på en Aventflaska. Funkar inte alls. så jag återgick till mam flaskan och pyret verkar mer nöjd. Hon glufsar i sig som vanligt.

Jag tror inte det är nån större skilnad på flaskorna. det är nog bara vanan. har dem magknip så har dem. man ska nog inte gå på allt som dem säger   utan gå på känsla och vad man själv tycker är bäst för barnen. glöm inte att vi bor i ett samhälle där man bara ska handla och handla åter nytt.

Kram på er 

• josefine84

Dr brown flaskan är verkligen toppen vi hade mam först men hon fick alltid i sig massa luft fast det var en  anti kolik flaska. Försök att vänja bebisen vid dr brown om det går för det e värt det.

Svar på tråden Mam flaskor!