• Petra645

för mycket leksaker!!

Våran son har alldeles för mycket leksaker. Jag vet inte hur man ska göra för att det inte ska se så fullt ut på rummet. Han vill ju så gärna ha alla sina leksaker samtidigt och vill inte ge bort/slänga heller..
    Är det någon som har några tips på hur man kan göra för att sortera? är skit kass på det.
    Tacksam för olika tips =)  

• Svar på tråden för mycket leksaker!!
  • Pinguicula

Lägg bort hälften ett tag och byt ut sedan? Att sonen vill ha alla leksaker är väl ingen ursäkt, är ju bara att förklara att man inte kan ha allting framme. Byt ut efter ett tag och barnet har "nya" leksaker ett leka med.

• SIN74

Många barn gillar att sortera. Köp några roliga förvaringlådor.

• Petra645
    SIN74 skrev 2012-08-01 12:48:00 följande:
    Många barn gillar att sortera. Köp några roliga förvaringlådor.

Det va en smart ide. Det ska jag göra =)
  • FebruariVals

Hur gammal är barnet?

Min son är 3 och har mängder.

Tog helt enkelt ner en stor flyttlåda och så hjälptes vi åt att lägga i saker han inte lekte så mycket/alls med.

Den blev proppfull och lyckades sälja massor. Han sakna inte ens prylarna...

-Även om världen gick under imorgon skulle jag plantera ett äppelträd idag-
  • Petra645
    FebruariVals skrev 2012-08-01 12:58:07 följande:
    Hur gammal är barnet?
    Min son är 3 och har mängder.
    Tog helt enkelt ner en stor flyttlåda och så hjälptes vi åt att lägga i saker han inte lekte så mycket/alls med.
    Den blev proppfull och lyckades sälja massor. Han sakna inte ens prylarna...

Det va oxå en smart ide =) Det är något man kan göra. Han är lite äldre än din son. Han ärr 5 år..
Svar på tråden för mycket leksaker!!