• bakeababy

Hur tidigt kan man ha ÄL?

Hej!
    Försöker få till ett syskon till vårpojk, men lyckas ej, har snart försökt i ett år.
    Den 18/6 fick jag mens och är idag typ helt blödningsfri...testade för skojs skull med ÄL-test från Billiga tester (har bara använt testlagrets innan) och fick ett tydligare streck än vad jag väntade mig.
    har som sagt alfrig tetst med dessa förr så vet inte riktigt om de kanske brukar visar såhär stark ? Ngn som vet?

har hyfsat regelbunden mens, blöder i 7 dagar....

Är det ÄL på gång redan?

Tacksam för hjälp :)

• Svar på tråden Hur tidigt kan man ha ÄL?
  • April barn

Nej det där är inte positivt än, vissa kan ha äl så tidigt som när mensen slutat men det är inte så vanligt. Jag råder som alltid att ha sex var 2-3e dag hela cykeln istället för att äl testa, äl test kan visa fel

• bakeababy

Tack för ditt svar April barn...nä att jag har ÄL nu tror jag inte heller, men jag blir lite förvirrad, har aldrig fått såå stark tidigare... så kanske att jag har ÄL tidigare än vad jag tror? är det möjligt?

• Hjärtefröjd

Jag har haft ÄL på dag 10 flera gånger, tror att min cykel är 29 dagar. Dock ser det ut som att ditt test behöver ytterligare några dagar på sig för att bli riktigt starkt.

• brassa

Jag brukar använda billiga tester och får sånna streck flera dagar innan äl sen blir dom starkare och starka och precis innan äl är  teststrecket starkare än kontrollstrecket.

• bakeababy

Tack för alla svar kära ni Solig
    Ska fortsätta att testa nu och se om det blir starkare, förhoppningsvis blir de det och jag har ÄL snart :) Hade ju vatt väldans bra :)

Svar på tråden Hur tidigt kan man ha ÄL?