PCO och bli gravid utan hjälp,går det?
Går det att lyckas bli gravid trots pco utan hjälp? Nån som blivit det? Tycker jag läser överallt att man måste ha hjälp för att bli gravid med pco. Vad är era erfarenheter? Har man nån äl vid pco?
Går det att lyckas bli gravid trots pco utan hjälp? Nån som blivit det? Tycker jag läser överallt att man måste ha hjälp för att bli gravid med pco. Vad är era erfarenheter? Har man nån äl vid pco?
Ja, det går.
Har inte PCO själv men min syster har. Man kan absolut ha ÄL vid PCO men den kommer inte regelbundet och det kan bli rätt långa mellanrum. Hon blev i vart fall av en slump gravid direkt efter diagnos innan de hann börja med Pergotime
Har läst att rosenrot hjälper många att få tillbaka sin ägglossning.
Jag blev gravid med tvillingar trots pco. Jag hade mens ungefär varannan månad , ibland kunde mensen försvinna ett halvår i då fick jag äta gulkroppshormon för att få igång den! Jag tog inte hormoner eller liknande preparat, levde på som vanligt! Från att vi sluta ned p piller tog det 2,5år innan jag blev gravid.
Min väninna blev gravid utan hjälp med pco! Lycka till!
Jag har PCO och blev gravid på naturlig väg för snart 16 år sedan.
Men har inte lyckats igen.
Har inte försökt med hjälp förrän nyligen och jobbar nu på att få ett syskon till min stora grabb :)
Väntar nu på provsvar för att få veta om jag har någon äggreserv kvar, kanske är jag redan för gammal..
Blir 42 år i december.
Har jag äggreserv antar jag att det blir stimulerande medicinering för äggproduktionen.
Så visst KAN man bli gravid, men det är svårare.
jag blev gravid efter 1 år, vägde då 85 kg om det spelar roll :P
Har pco fick en bebis 2010 av mig själv.
Är gravid i vecka 15 nu även av mig själv.
Dock har jag vid båda tillfällena gått ner minst 10 kg i vikt innan.
Så det går även om man har pco därimot så behövde jag använda ägglossningstesten man köper på apoteket för dom billigare varianterna vissa fel mdå vi med pco alltid har lite av det ämnet i kroppen.
Tack för alla svar. Det känns positivt trots allt. Ältest har jag provat på testlagret men får aldrig full stegring tyvärr. Kanske ska satsa på clearblues.
Clearblues funka kanon på mig använde dom en månad och blev gravid.
Dom billiga gav utslag hela tiden så man visste inte om man hade haft äl eller inte.
Så prova dom jag köpte mina på apoteket finns säkert på andra ställen med.
Ja det går! Jag är nu gravid med mitt fjärde barn, trots att jag blev utdömd att bli gravid utan hjälp, av läkaren som ställde diagnosen.
Det har tagit tid mellan graviditeterna, men jag tror att det som hjälpt mig på vägen är det faktum att jag inte har ngn övervikt.
Annars har jag precis vartenda symtom man "ska" ha, och i kraftig grad dessutom....
Kan man på något vis ta reda på hur många ägglossningar man har per år, utom med stickor? Hur ofta har ni egna ägglossningar ni med PCO?
jag har ingen aning faktis, ibland känner jag "ägglossningen" om det nu är den jag känner...
Jag har PCO och har lyckats få barn med hjälp av naturligt progesteron (trots att läkarna sa att det var omöjligt)
Läs om ProgesterAll-krämen här www.whiteday.se/progesteron.html
Jag puffar tråden lite :)
Det går absolut att bli gravid spontant med PCO.
Jag började med p-piller när jag först fick min diagnos, för att få tillbaka min ägglossning som hade försvunnit helt, gick på dom i 3 månader utan att något hände när det kom fram att jag var gravid. Omtumlande och underbart på samma gång, då jag fick höra att jag skulle behöva medicinsk hjälp för att bli gravid. Fick en underbar dotter nu i somras. Fick veta att jag var för tjock för att fortsätta på mina p-piller och fick nyligen veta att jag lyckats bli gravid igen.