DETOX - hur gör ni?
Jag har levt lite upp och ner den senaste tiden och känner jag behöver rensa ur kroppen och vill prova detoxa mig... hur gör ni? Någon som kan tipsa om metoder, drycker eller liknande, eller tycker ni att det är bluff?
Jag har levt lite upp och ner den senaste tiden och känner jag behöver rensa ur kroppen och vill prova detoxa mig... hur gör ni? Någon som kan tipsa om metoder, drycker eller liknande, eller tycker ni att det är bluff?
Det beror på vad du behöver få ur kroppen.
Rent generellt är det alltid bäst att äta rena råvaror och inget prefabricerat som fiskpinnar eller falukorv. Sen om du undviker kolhydrater så tömmer du glukosreserverna med och går in i ketos.
Ett annat sätt är att ta en pulverkur som modifast, naturdiet eller nutrilett. Då töms reserverna med, och man (precis som ovan) går ner i vikt när ketosen sätter in.
Håll dig undan prefabbat och kolhydrater så kommer du rensa kroppen oavsett. Mycket av gifterna man får i sig samlas i fettcellerna så att gå ner i vikt brukar göra att man mår bättre.
Jag körde med en hemmasnickrad detox.
Började med att ta bort:
Åt mycket sallad med t.ex. tonfisk, kyckling, skaldjur, lax, kalkon. Fetaost går oxå bra att ha i. Som dressing hade jag bara lite olivolja, pressad citron o krydda.
Jag gjorde egna juicer eller köpte juicer som är 100% naturliga. Ha gärna lite ingefära i om du gör egen juice, det är bra
Jag åt oxå mycket frukter/bär och drack mycket vatten och grönt te.
Några dagar körde jag strikt med enbart juicer, grönt och lite bär, nån frukt. Sen trappade jag upp igen och la till fler ingredienser till sallderna, ägg m.m.
Sök på Detox så hittar du jättemycket! Lycka till!
Tack för tipsen och alla idéer! Jag är verkligen sugen på att känna mig lite fräschare och bli av med allt i kroppen efter onyttigt ätande och drickande..
Hur länge kör ni era Detoxperioder - och har ni fått några negativa effekter? Hörde att man kan få finnar och till och med lukta illa - stämmer detta?
Tack!!
Vill du verkligen detoxa, ska du ta bort tungmetaller. Inte bara slaggprodukter.
Man kan ta bort tungmetaller idag.
Det är enkelt. Man tar droppar, som samlar på sig tungmetaller, och du sedan kissar ut. :)
Inga negativa biverkningar. Kroppen fungerar bättre och kan hantera problem på egen hand.
Detta har ersatt kelering hos minst en svensk läkare idag. Kelering med EDTA-metoden är numera förbjuden i vårt land. EDTA är en omständig, osäker, plågsam, utdragen metod, med flera otäcka biverkningar (som diabetes och leverskador).
Anders
Puff!