• ToK

1 åring som gör djurläten, vilka är lättast?

Vi tittar mycket på djur med vår dottern som blir 14 månader idag och vi pratar mycket om hur olika djur låter. Hon ÄLSKAR djur. Vi pekar i böcker med djur och härmar och sådär, och nu kan hon några stycken (hund, katt, anka, fisk, tupp, ko, dinosaurie och uggla)..

Men nu vet jag inte riktigt vilka djur vi kan träna på längre, det är så svårt! Gris känns jättesvår, får känns också lite svårt.. Sen tar väl idéerna slut.

Vilka djurläten kunde era 1åringar och vilka är lätta att säga? :) Tips tack! Och med "säga" menar jag såklart inte "uttala perfekt", utan snarare att de gör samma ljud ljud varje gång man frågar vad djuret säger, även om det bara är en själv som förstår, haha :)

(Finns en video i bloggen från i morse när hon gör lite djurljud, även om man inte hör superbra kanske http://hejtina.blogg.se/2012/april/minna-14-manader-gor-djurlaten.html#comment)   

• Svar på tråden 1 åring som gör djurläten, vilka är lättast?
  • Paisley

Hur i hela världen låter en fisk och en dinosaurie? :D

De här borde vara ganska lätta:

Lamm (bää)
    Häst (ii hihi)
    Kråka (kra kra)

Läs inte mellan raderna ty det finns ingenting att hitta där
  • ToK
    Paisley skrev 2012-04-22 14:24:53 följande:

Hur i hela världen låter en fisk och en dinosaurie? :D

De här borde vara ganska lätta:

Lamm (bää)
    Häst (ii hihi)
    Kråka (kra kra)

Fisken säger "blubbblubb" och dinosaurien säger "raaaw", typ .. :)

Tack för tipsen!! Hästen har vi ju tränat lite på, den glömde jag :) Får gå och fråga henne och se om hon minns den. Kråka har jag aldrig ens tänkt på, jättebra ju! Dom ser vi ju flera gånger om dagen också så det tycker hon säkert är jättekul :) 
  • Purpurbräcka

Jag har träffat en ettåring som var jättebra på att härma grannens tupp.

• IsDimma

Lejon brukar barnen på jobbet snappa upp fort eftersom den är lite rolig när man får låta högt

• Natulcien
    ToK skrev 2012-04-22 14:05:01 följande:
    Vi tittar mycket på djur med vår dottern som blir 14 månader idag och vi pratar mycket om hur olika djur låter. Hon ÄLSKAR djur. Vi pekar i böcker med djur och härmar och sådär, och nu kan hon några stycken (hund, katt, anka, fisk, tupp, ko, dinosaurie och uggla)..

Men nu vet jag inte riktigt vilka djur vi kan träna på längre, det är så svårt! Gris känns jättesvår, får känns också lite svårt.. Sen tar väl idéerna slut.

Vilka djurläten kunde era 1åringar och vilka är lätta att säga? :) Tips tack! Och med "säga" menar jag såklart inte "uttala perfekt", utan snarare att de gör samma ljud ljud varje gång man frågar vad djuret säger, även om det bara är en själv som förstår, haha :)

(Finns en video i bloggen från i morse när hon gör lite djurljud, även om man inte hör superbra kanske hejtina.blogg.se/2012/april/minna-14-manader-...#comment)   
    Vår son började härma djur runt 14-15 månader och är nu 18 månader.
    Han kan härma: Kyckling (pipipip), Tupp (Kuckuuuu), Katt (Maaaa), Lejon (Raaaw), Björn (Likadant som lejon), Gris (också likadant som lejon...Skrattande), Ko (Buuuuu), Får (Bääää), Anka (Kakakakaka).
  • ToK
    Natulcien: Haha, att grisen säger samma som lejonet var otippat!! Vi kanske ska träna lite på lejon och björn då, det lär väl bli samma som dinosauren kan jag tänka mig :)
  • Nape

Vi härmade ko, hund, katt, gris (blev mer en..inandning med näsan, haha), häst (iiiih) mm.

Orm! Ormen väser typ SSSSSSSSSSSSSSSSSsssss.

Apa- o-o-a-a. Vi brukade klia oss i huvudet och se allmänt fåniga ut när vi härmade apa.

• Natulcien
    ToK skrev 2012-04-22 19:41:40 följande:
    Natulcien: Haha, att grisen säger samma som lejonet var otippat!! Vi kanske ska träna lite på lejon och björn då, det lär väl bli samma som dinosauren kan jag tänka mig :)
    Haha, ja det kanske är jag som är för kass på att imitera en gris (?), men jag har försökt att grymta. Men sonen gör en liten snäll, morrande rytning som låter likadant som björnen och lejonet...
  • jennie30

Jag och min 14 månaders härmar just nu fiskmåsar och det är inte lätt kan jag säga haha!

• Sabbebabbe

Min 14 månaders gör: Får, kossa, häst, katt, hund, anka, uggla, tiger, lejon och kyckling...Favoriten är fåret och han är så söt när han säger bäää :)

• jonna87

Min 11månaders lilla tjej har börjat härma grodans kvack kvack,låter gulligt :)

Svar på tråden 1 åring som gör djurläten, vilka är lättast?