• lily2008

Hur länge kan man spara nappflaskor?

Det är nu bara några veckor kvar till nästa barn, jag har en treåring sedan tidigare. Nu till min fråga, hur länge är det ok att spara flaskorna? Jag flaskmatade mitt första barn och kommer sannolikt att flaskmata även nästa. Jag har ju kvar se gamla flaskorna, är det ok att de återanvänds nu eller bör jag köpa nya? Eller räcker det med att byta själva sugdelen? Vad säger ni? Vad har ni själva för erfarenheter?

• Svar på tråden Hur länge kan man spara nappflaskor?
  • ZuMa

Jag tycker att det beror lite på vad det är för flaskor, och hur de ser ut? Ofta så kan man ju koka nappflaskor för att få de riktigt rena också. Men vi köpte nya nappflaskor till lillebror. Kändes fräschast så.

• emme 86

Är flaskorna 3år så är dom alldeles säkert repiga på insidan o då ska dom ha blivit bytta för länge sedan.
    Är dom bpa-fria? Om inte så släpper dom gifter ut i ersättningen som barnet sedan får i sig. Nu kom dom dessutom med nya varnigar att även bpa-fria flaskor kan släppa gifter så de bästa flaskor man kan köpa är de av glas. (finns bra 3pack på gobaby.se)

• lily2008

Flaskorna är inte använda på ca 2,5 år, sen dess har de bara legat. Flaskorna är bisfenol- fria. Men man kanske borde köpa nya ändå.

Svar på tråden Hur länge kan man spara nappflaskor?