Lippans skrev 2012-03-31 21:18:19 följande:
Som sagt... Man kan se på de inlägg som finns i tråden att stilnoct uppenbarligen inte skall ätas under en längre tid. Det är ett missbruk som inte har något med sömnstörning att göra. Har man en sömnstörning ska man behandlas för denna och inte äta en medicin som stilnoct. De t är så mycket som är fel här så jag orkar inte bryta ner allt och förklara.
Men för er som nu missbrukar stilnoct, jag hoppas verkligen att ni söker hjälp för ert missbruk och att ni kommer att må super då ni fått den hjälp ni har lagstadgad rätt att få. Som ni äter medicinen nu finns det stor risk för både er fysiska som mentala hälsa.
Ja, jag jobbar inom vården. Men det behöver man inte göra för att inse detta. Kan man något om medicinen eller de verksamma ämnena och vad de gör med kroppen, hur de fungerar osv så fattar man att detta är farligt..
Jag kan i ärlighetens namn säga att jag antagligen kan mer om zolpidem än du. Detta säger jag inte för att låta kaxig.
Men berätta gärna hur zolpidem är fysiskt skadligt?
Och utskrivningen av zolpidem grundar sig ju i något ellerhur? Jag betvivlar att någon skulle hitta på att dom lider av sömnproblem för att få detta utskrivet.
Men du anser inte att stilnoct skulle vara en behandling av sömnproblem eller?