• mor 3barn

Får inte ni häller ha vilken blöja ni vill på dagis?

Måste få fråga om nån kan svara på min fundering.
    Kom nyss hem efter att jag lämnat våran dotter (3,5år) på dagis.
    Jag skulle då lämna ett par byxblöjor.
    Men fick då veta att de använder bara knäppblöjor på dagis inga andra får användas.

Då blir det ju svårare om våran dotter vill gå på pottan /Toa då hon bara har blöja på dagis.

Hur har de tänkt där?

Hur ser det ut på era dagis? 

(hon håller på att bli torr hon är natt torr och har knappt blöja hemma. men dag is helt omöjligt att vara utan där är hon inte redo enu.)         

• Svar på tråden Får inte ni häller ha vilken blöja ni vill på dagis?
  • IkeaKastrull

Vad är det som är svårare med byxblöja när kläder är på? På våra kan man riva upp sidorna väldigt enkelt, blir ju samma sak som vanliga blöjor...

• Barbabok

Jag anser att så länge jag själv står för blöjorna bestämmer jag vilka som används, vi har tygblöjor!

han kommer i juni
  • Emma0709
    IkeaKastrull skrev 2012-02-13 18:28:12 följande:
    Vad är det som är svårare med byxblöja när kläder är på? På våra kan man riva upp sidorna väldigt enkelt, blir ju samma sak som vanliga blöjor...

ja men dom menar nog när blöjan ska på igen, då måste man ju ta av alla kläder igen.

På vårat dagis har jag inte hört ngt om vilka blöjor man ska ha. har nog lämnat både och.     
  • IkeaKastrull

Aha! Tänkte inte så långt.

• Pompmom
    Barbabok skrev 2012-02-13 18:37:16 följande:
    Jag anser att så länge jag själv står för blöjorna bestämmer jag vilka som används, vi har tygblöjor!
    Är det Ok för dagis att ni kör med tygblöjor? Hur gör de när ditt barn gjort nr 2? 

Bara nyfiken!

Hos oss så säger de att de gillar byxblöjor! 
  • mikroE

Jag personligen gillade byxblöjor när jag jobbade på förskola, på alla jag jobbade på fick föräldrarna själva stå för blöjor och fick ha vilka de ville och vi hanterade de som vi fick. Jag vet inte om de andra föredrog någon viss sort men det var aldrig någon som klagade på att någon hade svåra blöjor iaf så jag tror inte de brydde sig så mycket heller.

• mamma8899

Vårt dagis vill helst att barnen ska ha byxblöjor på vintern eftersom dom har så mycket kläder, annars vanliga

• Barbabok
    Pompmom skrev 2012-02-15 16:25:31 följande:
    Är det Ok för dagis att ni kör med tygblöjor? Hur gör de när ditt barn gjort nr 2? 

Bara nyfiken!

Hos oss så säger de att de gillar byxblöjor! 
    De tömmer blöjan i toa (fast bajs) men behöver inte göra nån ansträngning som att skölja eller så. Sen ner i en påse och vi tar hem och tvättar. Våra är av en allt i ett modell så de har tryckknappar ist. för kardborre.
    han kommer i juni
  • Alisa

På dotterns förskola föredrar de knäppblöjor för att då behöver de inte dra av hela byxan vid byte. Men skulle barnet av någon anledning (potträning) föredra byxblöja skulle det inte vara något problem. Det känns mer som önskemål från förskolans sida, dessutom är det ju jag som betalar... 

Svar på tråden Får inte ni häller ha vilken blöja ni vill på dagis?