• LadyLi

Ha koll på era barn Förfaan.

Blir så jävla less på er mammor som inte har koll på sina barn när ni går till öppna förskolan.Ni sitter där tjocka och feta och bippar på era jävla mobiler medans era ungar går loss på allt och alla.Vet inte hur många gånger jag fått säga till dessa barn som kommer fram och slår min bebis i huvudet eller tar mitt barns leksaker utan att dens förälder finns inom synhåll. HA KOLL PÅ ERA BARN FÖR FAAAN!!

• Svar på tråden Ha koll på era barn Förfaan.
  • tessilus
    LadyLi skrev 2012-02-11 13:26:55 följande:
    Och du verkar gravt efterbliven som inte har läst resten av tråden.
    är man efterbliven för det!?
  • tessilus
    La Lola skrev 2012-02-11 13:19:00 följande:
    Har de? Tänk det märkte jag aldrig när jag bara hade ett barn.
    nää men oftast så brukar man bli lite mer avslappnad i moderskapet ju fler barn man får.
  • La Lola
    tessilus skrev 2012-02-11 19:51:27 följande:
    nää men oftast så brukar man bli lite mer avslappnad i moderskapet ju fler barn man får.
    Jaså, nä något sånt märkte jag aldrig heller.
    Förstår dock inte alls vad det har med ämnet i ts?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • tessilus
    La Lola skrev 2012-02-11 19:56:03 följande:
    Jaså, nä något sånt märkte jag aldrig heller.
    Förstår dock inte alls vad det har med ämnet i ts?
    jag får tro och tycka som jag vill så det så. pilutta dig!
  • MHM

På ÖF jag går på har vi kommit överrens om att det är fritt fram att säga åt andras barn, även om man själv har huvudansvaret. Vi är fler som är där med 2-3 barn var, och det är svårt att hålla stenkoll då.

• La Lola
    tessilus skrev 2012-02-11 19:58:15 följande:
    jag får tro och tycka som jag vill så det så. pilutta dig!
    Har jag påstått något annat?Obestämd
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Litet My

Nu har jag iofs bara vart på ÖF en gång, då var min bebis minst medan de andra var upp till 3 år, självklart hade jag koll så ingen höll på att ramla, råka trampa på henne osv.

Man får väl hjälpas åt? Många har ju dessutom med sig flera barn.

• Litet My
    969910 skrev 2012-02-09 21:45:33 följande:
    Sätt upp en lapp på öppna förskolan " ni feta mammor som bara leker med mobilerna : Era barn slår mina barn o dom lyssnar inte på mig hur otrevlig jag än är "

Lägg ner i håll dig hemma ! Är ju ingen här som vet vilken förskola o vem det gäller är !!!
    Haha =)

Tur att man inte är så fet, då kan jag ju fortfarande gå till ÖF och surfa på mobilen med TS som barnvakt Cool
  • mamman2008

Haha vilken hysteri, vafan tror inte alls att de e så som du beskriver jämt.. självklart kan vi "feta morsor som sitter och bippar med mobilen" missa att våra barn gör nåt mot nån annan just under ett par sekunder eller en minut,,  jag tycker inte att man ska springa i arslet på sitt barn vart man än är... om jag sätter mig på en stol och kanske pratar med andra mammor och mina barn leker med nåt så självklart kollar jag till mina barn men om ja missar nåt nån enstaka gång så får väl den mamma vars barn då blivit slaget eller att mitt barn tagit leksaken från denne öppna käften och säga nåt. Man är inte mer än mänsklig och kan inte alltid se till att ens barn inte gör något mot nåt annat barn eller tar en leksak eller råkar stöta till ett annat barn osv...  men om ditt barn nu är nån poslinsdocka och inte kan tåla om ett annat barn skulle ta en leksak eller råka slå till ditt barn eller ramla över det eller va de nu kan vara så vad ska du på en öppen förskola att göra? Barn är inga porslins dockor, de tål om nån skulle råka göra nåt medvetet eller icke medvetet. Och om man som morsa kanske inte riktigt är med då eller ser detta just den sekunden de händer så e man väl inte oansvarig för det?

Jag var på öppna förskolan med min son i början och han kunde springa runt som en stormvind därinne och lekte och hade kul. Ibland ramla han över nåt barn eller snubblade i farten eller tog en leksak osv men barnet dog inte av detta, självklart ska man som förälder säga ifrån och kunna be sitt barn att se sig för lite men barn är ändå barn och låt dem vara det.

Barn slåss
    Barn leker
    Barn kan snubbla
    Barn tar saker av andra barn
    Barn springer,klättrar,hoppar och leker.

osv..
    Med andra ord barn ÄR barn och barn är inga porslinsdockor! De tål det mesta.

vet inte hur gammalt ditt barn är om de är en spädis eller en ettåring eller äldre, men du kan väl lära ditt barn prata då eller säga ifrån eller ta tillbaka leksaken om nåt barn skulle göra nåt mot ditt barn!

Inte anklaga deras "feta morsor som sitter och bippar med mobilen och fikar" utan se till att ditt eget barn kan vara lite självständig eller kunna överleva om nåt annat barn skulle råka slå,snubbla,ramla, ta leksak osv
    Man dör inte av att bli puttad, råka bli slagen eller påsprungen osv, ifall ditt barn är så känsligt så låt bli att vistas med andra barn eller deras mammor som låter sina barn vara just barn!

• LadyLi
    MCooper skrev 2012-02-11 07:50:39 följande:
    Skogsstjärna - du verkar ju ha missuppfattat totalt. Antagligen med flit för att kunna göra dig lustig över de hönsmammor du beskriver. Det finns ett mellanting mellan dem och de som sitter i ett annat rum och fikar. Om dina ungar brukar göra sig illa på bollar så är det beklagligt, men detta handlade ju inte om barn som slår sig på egen hand utan barn som slår andra barn utan att föräldrarna ingriper. Då menar jag inte misshandel utan alllt sånt som sker mellan barn helt naturligt (typ river varandra och tar hårt), men det betyder ju inte att man inte skall ha koll! Klart att man inte kan låta sin treåring stå och slå en bebis.i huvudet, då är man ju där illa kvickt. Svårt att ens reagera om man är mer intresserad av sitt kaffe... Och man behöver givetvis inte sitta som ett plåster på sitt barn för att kunna ha koll. Vill man göra det dock så antar jag iaf att man har en anledning till det och det respekterar jag..

Här är en som verkligen fattat vad jag menar.Ni andra fattar ingenting.En klassiker.
  • SilverWoman

Även vill jag tillägga att inte komma med sjuka barn till öppna förskolan. Vill du komma hemifrån? TA EN PROMENAD, friskluft är bra för ditt förkylda barn men kom inte och smitta min unge!!!!

• Grazzy
    LadyLi skrev 2012-02-09 19:52:31 följande:
    Blir så jävla less på er mammor som inte har koll på sina barn när ni går till öppna förskolan.Ni sitter där tjocka och feta och bippar på era jävla mobiler medans era ungar går loss på allt och alla.Vet inte hur många gånger jagfått säga till dessa barn som kommer fram och slår min bebis i huvudet eller tar mitt barns leksaker utan att dens förälder finns inom synhåll. HA KOLL PÅ ERA BARN FÖR FAAAN!!
    För det första, kanske du inte ska kalla mammorna för feta och tjocka bara sådär. Det är säkert trevligt folk det med! När jag är på Öppna förskolan brukar jag inte ha ögonen 24/7 på min son som är 2 år och hel galen heller. Men ser/hör jag honom vara dum mot andra säger jag ifrån direkt och låter ingen annan säga till mitt eget barn när han gör fel. Öppna förskolan är väl som en avkoppling för vissa mammor, komma hemifrån och släppa ungen ur sikte några minuter. Sen kan du ju som andra, öppna din egen mun och säga till detta barns förälder om han/hon gör något olämpligt mot ditt barn, inte svårare än så!
  • Grazzy
    LadyLi skrev 2012-02-09 21:39:03 följande:

Japp..är tyvärr så att man inte går dit lika ofta.. Jag har svårt för att diskutera facetwoface med vuxna ...tur att du är så stark och alltid Gör det med varenda jävel du möter..
    Jag är inte heller den pratgladaste kan jag säga, men jag anser det är absolut rätt att säga till en förälder om deras barn gör något dumt mot mitt barn, tvekar aldrig på den fronten. Vad kan hända? Ska föräldrarna hoppa på dig för det eller anta att du ljuger??
  • Grazzy
    LadyLi skrev 2012-02-10 07:21:06 följande:

Det är en sak att hålla koll på sina barn varenda ögonblick.Det är en annan sak att ALDRIG hålla koll på sina barn.Är du kanske själv en sån här morsa eftersom du uppenbarligen inte ser skillnaden?!! Man kan ju i alla fall vara i samma rum som sina barn,eller? Det är inte dessa mammor. Härom dagen frågade jag en en av dessa mammor om det inte var dags för dagis åt hennes son.Till svar fick jag:"Nä,det är så himla skönt att vara ledig". Sen att hon väger 100 pannor..det råkade visst slinka ur mig nu också...men det är rätt väsentligt för hon kanske inte orkar JAGA då..Hon blir helt andfådd och ser jättebesvärad ut...

Du verkar mer elak människa skulle jag säga!! Påpeka någons vikt dessutom tyder ju bara på du själv inte mår 100% prima. Och varför ska DU bestämma när någon annans unge ska börja på dagis?! Håll dig hemma är mitt tips om du inte tål överviktiga människor som hellre är hemma med sitt barn och kan umgås normalt på en öppen förskola som är till för ALLA som är hemma. Du har ett val herrejösses! Säger man inget åt föräldrarna, ska man inte sitta sen och klaga heller över internet tycker jag nog.

Tänk på att människor kan bli tjocka utan att själva vilja ha det så för fan och väx upp! Du borde inte ens ha barn med den här inställningen. Pinsamt ...  
  • Cayenna

Ja, fy för såna föräldrar! Och lägg till på listan såna som ser sina barn beté sig illa mot andra barn utan att göra något!!

• Dr Mupp
    LadyLi skrev 2012-02-09 20:43:33 följande:

Jag har koll på min bebis men ibland är jag där med båda mina småttingar och ALDRIG kan man lägga ifrån sig lillan en sekund för att leka med treåringen pga dessa barn. Barn slåss,det Gör alla ibland..men var är mammorna då???!!
    Men är du så dum att du lägger en bebis på golvet på ÖF? Normala välfungerande föräldrar skulle aldrig göra nått så dumt. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Ha koll på era barn Förfaan.