Haha vilken hysteri, vafan tror inte alls att de e så som du beskriver jämt.. självklart kan vi "feta morsor som sitter och bippar med mobilen" missa att våra barn gör nåt mot nån annan just under ett par sekunder eller en minut,, jag tycker inte att man ska springa i arslet på sitt barn vart man än är... om jag sätter mig på en stol och kanske pratar med andra mammor och mina barn leker med nåt så självklart kollar jag till mina barn men om ja missar nåt nån enstaka gång så får väl den mamma vars barn då blivit slaget eller att mitt barn tagit leksaken från denne öppna käften och säga nåt. Man är inte mer än mänsklig och kan inte alltid se till att ens barn inte gör något mot nåt annat barn eller tar en leksak eller råkar stöta till ett annat barn osv... men om ditt barn nu är nån poslinsdocka och inte kan tåla om ett annat barn skulle ta en leksak eller råka slå till ditt barn eller ramla över det eller va de nu kan vara så vad ska du på en öppen förskola att göra? Barn är inga porslins dockor, de tål om nån skulle råka göra nåt medvetet eller icke medvetet. Och om man som morsa kanske inte riktigt är med då eller ser detta just den sekunden de händer så e man väl inte oansvarig för det?
Jag var på öppna förskolan med min son i början och han kunde springa runt som en stormvind därinne och lekte och hade kul. Ibland ramla han över nåt barn eller snubblade i farten eller tog en leksak osv men barnet dog inte av detta, självklart ska man som förälder säga ifrån och kunna be sitt barn att se sig för lite men barn är ändå barn och låt dem vara det.
Barn slåss
Barn leker
Barn kan snubbla
Barn tar saker av andra barn
Barn springer,klättrar,hoppar och leker.
osv..
Med andra ord barn ÄR barn och barn är inga porslinsdockor! De tål det mesta.
vet inte hur gammalt ditt barn är om de är en spädis eller en ettåring eller äldre, men du kan väl lära ditt barn prata då eller säga ifrån eller ta tillbaka leksaken om nåt barn skulle göra nåt mot ditt barn!
Inte anklaga deras "feta morsor som sitter och bippar med mobilen och fikar" utan se till att ditt eget barn kan vara lite självständig eller kunna överleva om nåt annat barn skulle råka slå,snubbla,ramla, ta leksak osv
Man dör inte av att bli puttad, råka bli slagen eller påsprungen osv, ifall ditt barn är så känsligt så låt bli att vistas med andra barn eller deras mammor som låter sina barn vara just barn!