• Chianti

förlänga ögonfransarna

Åh jag såg bilder på några som förlängt fransarna och det såg ju fantastiskt fint ut. Nån här som testat?

Kan man ha annat ögonsmink på sig? Tänker om det sliter på klistret när man tvättar bort det varje kväll? Jag brukar använda kajal längs med fransarna, går det tro?

Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • Svar på tråden förlänga ögonfransarna
  • Linda1976

Använd ögonfransnäring istället, tex neulash... Finns en annan sort på Lets deal idag för 199:- ord 2000:-

Fantastiskt resultat! 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Angelica77

Många använder Ricinolja och smörjer fransarna om kvällen. Superbilligt i jämförelse med Neulash. 40:- för 60 ml på Apoteket.
    Kan även användas i hårbotten som en inpackning som stärkande för håret och få det att växa i hiskelig fart! =) 

• smultronrosa

Jag har testat, blev mkt nöjd med resultatet då mina fransar är korta i vanliga fall. Var dock jobbigt när de började falla av och det var inte helt lätt att tvätta ansiktet tyckte jag..inte så kul när man hade typ 3 på varje öga sen :p men det är ju då det är meningen att man ska underhålla dem och gå igen, hade inte råd med det under mammaledigheten. Går bra att anv typ eyeliner och skugga samtidigt.

• ialia

Jag hade fransar i två omgångar men tog bort dom sen. De är jätte snyggt i ca 2 veckor men sen ser dom rätt så taskiga ut. Resultatet beror helt på vilken typ av fransar du redan har. Jag har täta fransar och då blir resultatet bättre. De är rätt så jobbigt att ha fransarna eftersom du inte få gnugga ögonen och man måste tänka på hur man sover så att man inte tappar för många på natten. Första omgången så håller dom inte lika bra som andra eftersom de blir lite tugnt för fransarna då dom sätter en frans på din riktiga. Jag tycker inte de är värt de så jag använder serum i stället funkar bra de med.

• Elinsk

Hur fransförlängningen blir och hur bra fransarna sitter beror helt på hur duktig den som utför den är och vilka produkter som används.

En tumregel för smink är att det som går och tvätta bort med tvål och vatten går att använda. Alla produkter med olja i ska undvikas, tex feta krämer, smink och remover. Detta eftersom limmet löses upp av olja. Om ett bra lim används ska inte lösfransen lossna från den riktiga fransen utan MED den riktiga fransen när den är mogen att lossna (man tappar helt naturligt ca 3 fransar/ dag utan att man tänker på det och nya växer hela tiden ut)

Om man tycker att sina egna fransar tyngs ner beror det på att man fått för långa eller tjocka lösfransar för att passa sina egna fransar. Detta ska en duktig fransstylist anpassa!

Efter ca 3 veckor brukar de flesta fylla på fransarna för att de glesas ut hela tiden.

Jag jobbar proffesionellt med fransförlängningar och mina kunder säger att det går fort att få in rutin på hur de tar bort makeup osv. Inte alls krångligt. Sen är det ju upp til var och en vad man trivs bäst med =) För fransarna håller ju bättre om man är försiktig och inte kliar sig i ögonen osv.

Jag har jättemånga kunder som blivit jätteröda i ögonen av fransserum och många som fått sköra och spretiga fransar. Men det får man ju också avgöra själv.

Mvh Elin Sunnert
    www.elinsunnert.com

• Elinsk
    Linda1976 skrev 2012-02-01 22:32:54 följande:
    man får inte syssla med gratisreklam för sin egen verksamhet i forumet.... fyi
    Var faktiskt inte meningen... men borde kanske inte skrivit hemsideadressen. Tänkte att eftersom många har blog-adress länkad att man fick ha hemsideadress också.

För info ur sin egen synvinkel och bilder får man väl ha?

Men nu kan jag inte få bort hemsideadressen ur förra inlägget?

Mvh Elin
  • hudabeauty123
    Jaa! Har haft fransförlängningar nu i minst 5 år nu (började innan det blev så populärt i Sverige), det är så bekvämt och bra! Började med singel fransförlängning och nu har jag haft volym fransförlängning i 6 månader ungefär. Jag föredrar volym eftersom att de håller längre och känns lättare på. :) Och ja jag har ögonsmink ibland, men det gäller att man är lite försiktig när man tvättar bort det, absolut inte använda rengöringsprodukter som innehåller någon olja för att det löser upp limmet, men annars lite vatten gör inte så mycket åt fransarna, det gäller bara att inte gnugga med handduken utan låta dem torka fritt i luften bara. 
  • caulsen

Prova ögonfransserum det fungerar suveränt på ett par veckor har du jättelånga fransar :) Jag körde med den som rekommenderades av läkemedelsverket, ilash heter den och den fungerade superbra. Tydligen säkra produkter när läkemedelseverket rekommenderar! 

Svar på tråden förlänga ögonfransarna