• Gilisen83

Puregon

Någon som har behandlats med puregon och blivit gravid?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-11 22:50
    Nähä :o(

• Svar på tråden Puregon
  • Gilisen83
    Knasten83 skrev 2011-12-15 11:40:44 följande:
    också nyfiken på det...

Hur länge har du hållt på Knasten?
  • Gilisen83
    Gilisen83 skrev 2011-12-15 11:43:30 följande:

Hur länge har du hållt på Knasten?

Menar, hur länge har du tagit puregon?
  • Knasten83

Förlåt mitt sena svar!!
    Jag har inte börjat än. Åt pergotime i 8 mån och blev gravid spontant mån 9, precis då vi skulle börja med inseminering.

Nu ska vi snart börja försöka med nr 2 och vår läkare vill att vi ska insemineras direkt och då tror jag det blir puregon. För visst e det hormonstimulans i sprutform?

Själv då?

• Gilisen83
    Knasten83 skrev 2011-12-17 19:45:50 följande:
    Förlåt mitt sena svar!!
    Jag har inte börjat än. Åt pergotime i 8 mån och blev gravid spontant mån 9, precis då vi skulle börja med inseminering.

Nu ska vi snart börja försöka med nr 2 och vår läkare vill att vi ska insemineras direkt och då tror jag det blir puregon. För visst e det hormonstimulans i sprutform?

Själv då?
    Det är ingen fara :)

Puregon är hormonstimularande ja.
    Började min första behandling 19/10 och har för en vecka sedan avslutat min andra behandling. Så nu är det en låååång väntan innan jag kan göra ett g test.
  • Knasten83

Aha! Spännande men jobbig väntan!! Minns det så väl... Jag hade cykler på ca 40 dar med pergotime. Hur lång har du? Har du inseminerats?

• Gilisen83
    Knasten83 skrev 2011-12-17 23:35:12 följande:
    Aha! Spännande men jobbig väntan!! Minns det så väl... Jag hade cykler på ca 40 dar med pergotime. Hur lång har du? Har du inseminerats?
    Ja det är sjukt spännande. Hoppas hoppas att vi lyckas denna gång :o)
    Jag HATAR sprutor nämligen

Min menscykel är väldigt varierande. Ibland 35dagar och ibland ännu längre. Det beror dels på att jag har PCO och är överviktig.
  • Knasten83

Jag har Pcos och inte haft mens sen augusti så jag vet hur det känns när man inte vet..

Hur mår du av puregon? Jag mådde jättedåligt med pergo..,

• Gilisen83
    Knasten83 skrev 2011-12-17 23:49:53 följande:
    Jag har Pcos och inte haft mens sen augusti så jag vet hur det känns när man inte vet..

Hur mår du av puregon? Jag mådde jättedåligt med pergo..,
    Jag har inte känt av nånting av puregon vad jag vet, tack å lov. Möljigtvis i slutet då jag blev tvungen att höja dosen för att det inte hände någon.
    Fick nämligen en migrän attack och det har jag aldrig fått tidigare å vill inte ha det igen heller. Fyf*n va ont jag hade.
     Men som sagt. Jag vet tyvärr inte om det va pga puregon :o(
  • Gilisen83

På vilket sätt mådde du dåligt av pergo?

När ska du börja med puregon?

• Knasten83

Jag mådde ill, fick ångest, deprimerad osv... Trodde jag skulle dö! Hemskt! Bara grät!

• Knasten83

Vi ska börja när jag fått jobb, lillan börjar dagis i januari och ska försöka hitta jobb då! Blir förhoppningsvis i vår! :)

• Gilisen83
    Knasten83 skrev 2011-12-18 00:25:41 följande:
    Jag mådde ill, fick ångest, deprimerad osv... Trodde jag skulle dö! Hemskt! Bara grät!

men usch!!!! Låter inte alls nå vidare.

Hoppas du inte mår så av puregon.

*kram*

• Gilisen83
    Knasten83 skrev 2011-12-18 00:27:00 följande:
    Vi ska börja när jag fått jobb, lillan börjar dagis i januari och ska försöka hitta jobb då! Blir förhoppningsvis i vår! :)
    Lycka till!! :)
  • mörlin

hej på er!! jga har precis avslutat min 3e omgång med puregon.. Är tydligen väldigt svårstimulerad. 1a omgången tog 28 dagar med sprutor tror jag innan ett ägg änligen växte till dig men mensen kom på dag 14.. påbörjade en ny behandling som resulterade i att jag blev överstimulerad (för snabb höjning av dos) och nu hoppas jag på 3e gången gillt då jag hade 1 fint ägg som växt till sig förra måndagen så nu hoppas jag på att tant röd INTE kommer på besök i mellandagarna..

Men enl min gyn är det vääldigt ovanligt att vara så svårstimulerad som jag är.. vill verkligen inte skrämma upp er som ska börja!! sprutorna är lätta att ta och känns knappt.. det är en fin kort nål som man sticker in i magen (snett under naveln). Sprutar man in vätskan sakta länns det inte alls oftast men kommer man åt ett blodkärl kan det svida lite.. men det är max en minut.

Jag fick oxå jättemycket biverkningar av pergotime, kraftiga humörsvängningar och mycket tårar, men har inte fått en enda biverkning av puregon.Tack och lov!!=)

massa styrkekrmar till er som kämpar!!

• Knasten83

Tack för dina rader!!!! Skönt att du funnit de.n rätta dosen! Hoppas på plus i mellandagarna då! :)
    Uppdatera oss gärna! Lycka till! Kramar och god jul

Svar på tråden Puregon