Finns mjölkfri välling i stora förpackningar?
Hej ärpå jakt efter mjölkfri välling i kartong som man kan köpa med vanlig välling, typ 30liter, finns det?
Hej ärpå jakt efter mjölkfri välling i kartong som man kan köpa med vanlig välling, typ 30liter, finns det?
Nutramien Och peptijunior.
här har du en receptbank med lite tips, har inte nutramigen går det att byta ut mot annan ersättning. http://www.meadjohnson.se/se/allmanhet/recept/vallingar_och_grotar/
Men enligt vår dietist så blandat man de på olika sätt. Och de blir välling på havremust och modermjölksersättning på majzena tror jag de är.
min dotter på snart 3 får Althera utskrivet på recept och dricker det istället för vanlig välling. Altera är ju en modersmjölksersättning men hon blir mätt på det å sover gott. Althera får man ut 12 burkar för 120kr då det är livsmedel på recept. En burk räcker lite mer än en vecka och då får hon oftast 1-2 flaskor per dag det är på kvällen och ibland om hon inte vill ha frukost innan dagis blir de en då oxå
Vi gör välling med den mjölkfria ersättningen, gör en redning med majsstärkelse o blandar i ersättning. Funkar jättebra o jag tycker det känns bra att hon får i sig mat som det är bra med näring i. Har inte riktigt förstått varför man ska ha annan välling.
Tova: oj vad olika det kan vara, vår dietist är jättenoga med att vi måste få i vår dotter rätt mängd varje dygn för annars får de inte i sig alla näringsämnen.
Undrar vad det är som gör att de säger olika. Vår dotter är över 2 år nu o äter ff ersättningen.
hej
inte varit inne på FL på en tid....
GYLLENMUST brukar finnas vid müsli, vuxen välling, mannagrynspulver
ser ut dom mjöl
kommer ej ihåg ifall det är havre eller vete ( men det är en sorts mjöl)
Alteran, hur smakar den?
bra fråga har aldrig smakat men dottern tog den direkt när vi bytte från vanlig ersättning till altheran
Har hittat Sempers mjölkfria välling men ett paket som ger 1,.7 liter kostar lika mycket som mjölkfritt som ger 5 liter. De vet verkligen att ta betalt av föräldrar som inte har något val!
Någon som vet om Sempers mjölkfria välling finns i storpack på t ex Martin Olsson?
/petra
öh nä althera har inte laktos i sig vår dotter tål inte någon mjölk alls dvs inte laktos heller så den är helt mjölkfri
Althera - Specialnäring för behandling av komjölksallergi
Althéra är en höggradig, komplett hydrolyserad specialnäring för
behandling av komjölksallergi, som även fungerar som en del i den komjölksfria mer varierade kosten till barnet.
Althéra säljs via apotek efter rekommendation från läkare, dietist eller barnhälsovård.
Althéra innehåller renframställd laktos som inte är kontaminerad med komjölksprotein. Laktos ger Althéra en god smak och bidrar även till en hälsosam bakterieflora i barnets tarm.
Mer information om komjölksallergi, Althéra och recept på hur du kan använda Althéra kan du får via Barnhälsovården.
Jag blandar Sempers från 1 år och Enagos . Bägge dem är ju dyr... Har testat att koka själv