The brave don't live forever, but the cautious don't live at all!
That statement comes from an artist I like, I just realized I'm talking English :P.
En Jamaican har sagt det, och det handlar inte om att jag idoliserar allt från det landet, det handlar om att, det är likadana värderingar jag har. Liksom, då jag växte upp var vi bara en liten grupp som tyckte samma saker, men det känns skönt att jag nu har hittat många som delar mina värderingar. Eftersom att ni inte gillar att tänka själva, ska jag här förklara vad frågan är.
Dom som är modiga, dör oftast för att dom riskerar saker, men dom som inte vågar, missar en stor del av livet. Jag har gått runt och tänkt på det länge, men inte direkt vetat hur jag skulle förklara det, men sen hörde jag Mavado säga det, så nu är det dags att säga någonting.
I Sverige finns det ju ett ordspråk som heter, friskt vågat hälften vunnet...
Om jag hade "played it safe", (hur fasiken säger man det på Svenska? Men ni förstår det väl) hade jag inte träffat min man, eller dom underbara vännerna jag träffat. Jag hade inte fått en passion för någonting. Jag hade inte upplevt saker som gör mig lycklig, vet ni hur härligt det är att vara ute på kvällen/natten? Det är skönt att inte behöva vänta på någon annan (buss eller taxi), även om man hade haft körkort, tror jag att det är härligare att cykla. Man får träna kroppen, dvs din hjärna utlöser endorfiner, så du mår bättre...
Då du är kreativ och innovativ, mår du bättre..Att leva och göra vad alla andra gör, är så ***** tråkigt, vart finns spänningen? Vart finns lyckan över att ha klarat av något som alla andra också klarar av?
Uzimi? (You see me)
Alltså är frågan, hur kan ni inte hålla med om det?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-14 11:45
Om jag hade: tagit det säkra före det osäkra, hade jag säkerligen försökt fly tristessen genom att dricka alkohol eller knarkat. Jag veresig dricker eller knarkar...