Vilka bilar bör vi titta på? Ska rymma 3 bilstolar iallafall, gärna enskilda säten bak.
Har insett att vår skoda octavia inte kommer funka för oss sålänge till.
Har nämligen en långben till sambo (193 cm lång är han), så både mittensätet och bakom passagerarsätet blir det obrukbart för bakåtvända bilstolar.
Idagsläget har vi två barn, 14 månader (hon sitter fram i en hi-way, hon kan inte växa mycket till innan hennes huvud kommer förnära framrutan) och stora killen som snart fyller 3 år (han sitter i en bakåtvänd two way, där har han bra med plats).
Alltså när lilltjejens huvud kommer förnära framrutan, har vi ingen möjlighet att sätta henne någon annan stans i bilen tyvärr.
Så nu tänker vi lite som så att ska vi byta bil nu, så vill vi byta till en bil som funkar även om vi om kanske 4 år skulle vilja ha ett barn till. Vill alltså ha möjlighet att ha 3 bältesstolar i bilen samtidigt, och även 2 bakåtvända bilstolar + en bältesstol.
Jag har helt snöat in mig på VW touran, med 2 extrasäten bak, så att det finns möjlighet att ta med fler folk i bilen om de skulle behövas, detta är dock inget krav. Inviduellt ställbaka säten bak är nästan ett krav, även att det ska finnas 3 "hela" säten bak och inte bara ett litet mittensäte. Vill även ha ett bagage som rymmer syskonvagn, väskor, resesäng osv om man ska iväg på sverigeresa eller liknande.
Har ni någon erfarenhet av touran?
Dock vill jag ha lite mer tips på bilar, så att vi inte bara helt fastnar för touran direkt, utan kikar på lite andra också.
Vilka bilar bör vi kika på?
Kan tillägga att vi lägger max 200 000 kr på bilen, samt att vi inte vill byta ner oss i årsmodell (har en 2008 nu) och inte välja en bil som gått väldigt många mil.
tack på förhand