• nisansala

Tips och ideer till vad man ska spara och ha i en "bebislåda" :)

Vill ha lite tips och idéer på vad man ska spara på för saker från bebistiden som man kan ha i en "minneslåda" sen för barnet när det blir äldre tex första nappen, första tanden, kläderna man hade på bb osv.
    Vad har ni i era "minneslådor"?  Solig

• Svar på tråden Tips och ideer till vad man ska spara och ha i en "bebislåda" :)
  • Tow2Mater

Jag skriver brev. Det blir kanske två-tre om året, där jag skriver lite om pojkens utveckling, vad han senast sagt och gjort, lite info om släkt, hur mycket vi älskar honom, etc. Roligt att ha själv också sen, då jag fort glömmer saker som känns speciella just då de händer. :)

• nisansala
    Tow2Mater skrev 2011-09-28 14:49:25 följande:
    Jag skriver brev. Det blir kanske två-tre om året, där jag skriver lite om pojkens utveckling, vad han senast sagt och gjort, lite info om släkt, hur mycket vi älskar honom, etc. Roligt att ha själv också sen, då jag fort glömmer saker som känns speciella just då de händer. :)
    det är ju en jätte bra ide =) 
  • nisansala

vet inte var jag gjorde av min dotters armband från bb, hittar bara det jag fick :( har hört att vissa köpt dagens tidning då barnet föddes, hade planerat att göra det jag med, men självklart glömdes det bort Tungan ute

• Shasti

Jag beställer sådana där fina fotoböcker varje år, de finns ju i en massa olika storlekar och stilar. Där skriver jag till korten om vad som hänt det året. Lägger ner rätt mycket tid och omsorg på att få dem i hyfsat kronologisk ordning, få till snygga bakgrunder, layout osv. Lägger man ihop dem sen blir lite som en "livsbok" har jag tänkt.

• Shasti

...våra armband från BB har jag också sparat, ultraljudsbilder, cd-skiva från ultraljud, en liten jacka och bilder på plusset på gravteststickan!  

Svar på tråden Tips och ideer till vad man ska spara och ha i en "bebislåda" :)