• agu

Stå eller sitta när pojkar ska kissa?

Blev lite kofundersam,vi har nu pottränat vår pojk i ca 8 v. och då har han fått stå o kissa..
    Men när han nu börjat förskolan igen,så säger fröknarna att de flesta pojkarna där sitter ner o kissar, man gör ju såklart hur man vill!
    Spelar detta någon roll, fröken prata lite om att de tömmer blåsan bättre då och att det är bättre för de vet inte om de har med att de lättare kan få prostatacancer om de står upp o kissar?
    Hur gör ni? Är det så?

• Svar på tråden Stå eller sitta när pojkar ska kissa?
  • AnkiC

Japp så är det. Man tömmer blåsan bättre när man sitter och kissar samt förebygger proststacancer. Dessutom är det inte så fräscht att stå och kissa då det skvätter och små barn kan lätt styra fel och kissa utanför. Jag tycker det är bra om man lär barnen att inne sitter man och ute kan man stå. På min förskola får inte pojkarna stå även om de gör så hemma.

Förskollärarn

• WsMamma

Jag känner mig nästan dum, men jag har inte ens tänkt tanken att min son skulle lära sig att stå och kissa... Det kanske beror på att min man sitter ner (iaf hemma). Det känns mest praktiskt också, för jag vet inte om sonen alltid vet om han bara ska kissa eller om han ska göra både och... Fast just nu vägrar han gå på potta/toalett-  :(

• lördagsgodis

Min son sitter på toaletten och kissar men om han blir nödig när han är ute så står han upp och kissar så det går att kombinera

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღEn prins & en prinsessaღ ♥ ღ .?°´¯)
  • AnkiC

WsMamma: Varför känna dig dum? Det var ju bra. Även bra tänkt där med att det kan ju komma nr. 2 samtidigt. Ännu en anledning.

• agu

Tack för era svar. Hade faktiskt ingen aning att det var så :/.Då sambon också brukar stå upp o kissa..Men då kommer jag ju deffenitivt lära honom att sitta o kissa.

• CarolineA

Ahh va jag hade ONSKAT att min kille hade suttit ner o kissat!!! Ska latt lara min son att gora det dock....

Svar på tråden Stå eller sitta när pojkar ska kissa?