sena aborter - foster, bebisar som får ligga och skrika och självdö
stod att läsa i tidningen.
sköterskor som säger upp sitt jobb pga. detta då de mår så dåligt av detta
foster, bebisar som lever, som gråter och får ligga och självdö på en bänk på en filt i ett stängt rum, sköterskorna klarar inte höra skriken, och går därifrån, de får inte lov att ge någon hjälp till foster , bebisarna.
sena aborter så kan detta hända.......
behövs det inte en lagändring då tycker ni?
jag blir ledsen av att läsa detta.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-11 13:54
Skulle du själv vilja behålla ett barn som blivit till vid en våldtäkt exempelvis?
varför inte göra en tidig abort istället.
jag hade inte gjort en sen abort om det skulle kunna innebära en liten risk för att fostret skulle leva och självdö på en bänk i en filt alldeles själv utan omtanke.
fostret ligger och kämpar för sin överlevnad och lider.
Skulle du vilja bära ett barn som kommer att dö utanför livmodern tiden ut hellre än att få tillstånd till en sen abort?
svår situation - läkaren måste vara helt säker på detta.
jag hade helst gjort en tidig abort. vid sen abort hade jag velat att fostret fick en spruta att somna in om det levde, jag hade velat hålla mitt barn, jag hade inte velat att det skulle ligga och självdö alldeles själv och lida då det kämpar för sin överlevnad.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-11 13:56
www.dn.se/nyheter/sverige/levande-foster-dilemma-vid-aborter
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-11 18:52
jag har skrivit fel där om skriker och gråter - ser jag nu.
men det var så jag mindes det jag läste antagligen så blev det fel pga. det var så hemskt att läsa om det ,
det var ett tag sedan jag läste det
men det är lika hemskt för det även om de inte kan gråta eller skrika så skulle de nog göra det om de kunde.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-11 20:32
foster som kämpar med andningen i 1-2 timmar förekommer såg jag i tråden, det är ju lång tid, vad hemskt, synd om dem.