Otrevlig bortskämd sjuåring, jag orkar inte mer!
Jag är just nu sååå trött min bortskämda, elaka, sura och rent ut sagt överjävliga sjuåriga dotter.
Både jag och min man är heeelt slut i skallen, det kvittar precis vad vi gör så bär hon sig så illa åt, hon skriker "jävla idiot" räcker tungan, jag SKA ha *** annars.....
Jag har verkligen läst lyssnat och åter läst på alla råd både på fl, läst Jesper juuls bok och fått mycket råd från en föräldra coach. Men INGET biter på henne.
Just nu har hon hon lov, men dels är väder ganska dåligt här och så gott som alla hennes kompisar går på fritids, hon är så otroligt rastlös, hon ska göra saker precis hela hela tiden annars går hon bärsärkagång här och gör livet surt för sina syskon. Jag köpte lite nytt trevligt pyssel, pärlor, ritblock och pennor och när min man kom hem så sitter vi själva tillsammans och pysslar och hon älskar att få egen tid. Men man kan ju inte ge henne egen tid HELA tiden. Minst en timme om dagen till varje dag ger vi dom men hon blir aldrig nöjd.
Idag tar jag med henne och hennes kompis på stan, jag bjuder hon och hennes kompis på fikat där och alla är nöjda, men det tar en timme hemma sen är helvetet igång. Hon blir aldrig aldrig nöjd! Jag avskyr skrik men ju högre toner hon tar ju högre gapar jag! Det blir helt fel, jag har försökt att viska, eller prata tyst, för att locka på mig hennes uppmärksamhet, men då flinar hon mig rakt upp i ansiktet, vilket hon gör allt som oftast.
Jag vet att ni kommer säga "med din inställning så kommer inget bli bättre" men jag försöker hela tiden, jag ger henne allt och lite till, med ett leende på läpparna, jag vill bara att hon ska må bra och få en bra sommar, men det har mest varit kattskit
VAD gör jag för fel, och snälla var inte för hårda, jag tar tacksamt emot allt. Jag försöker varje kväll försonas, aldrig somna ledsna eller arga, men sen vaknar man på morgonen kl fem och hela köket är upp och ner, hon stjäl all glass, igår bakade hon och jag chokladbollar tillsammans, och som vi gissat hade hon varit uppe innan hos och klämt i sig hälften (ja, hon blir JÄTTE dålig i magen och blir smått socker stinn)
HJÄLP OSS!!!! Till hösten ska jag gå i coop föräldra utbildning, men detta känns ganska akut just nu, vi behöver komma ur denna dåliga onda cirkel, men det är svårt när man redan idag vet att nästa dag kommer sluta lika tråkigt.
/onda mamman