Fel rubrik, fanns inga andra
Min sambos dotter bor hos oss tills hon fått eget. Hon är nybliven mamma sedan 9 mån och givetvis helt ovan vid situationen.
Hon är en väldigt omogen tjej trots sina 25 år och hon tar enormt "mycket plats". Den lille, som jag älskar upp över öronen, är inga som helst problem och är världens snällaste, men mamman, min sambos dotter har egentligen bara tid för sig själv: dvs hon sätter ner barnet på golvet eller i gåstol el annat och går själv iväg och pratar ständigt i mobiltelefon. Vi försöker att göra saker gemensamt, åker ut på utflykter till parker med djur etc, men mamman, min sambos dotter pratar ständigt i sin j-a mobil och det förstör helheten fullkomligt.
Jag, som inte är släkt egentligen, blir oerhört frustrerad över situationen och påpekar för min sambo att vi inte kan ha det så här. Hon blir Ledsen och tycker att att allt är bara FÖR jobbigt och säger att det inte finns mer hon kan göra än påpeka det ena o andra för dottern. Vad kan jag göra för att få en mer dräglig tillvaro och ändå ha kvar min sambo? Några tips?