• Plutteli

Jag dricker öl, bebis sover i rummet intill. Skål!

Nu är det sommar! Jag sitter med en kall Guinnes, min 4.5 månaders bebis (helammas fortfarande för den som undrar) sover gott i sin säng och min 3 åring sover i sin säng. Hääärliga tider.
    Skål på er!

(Och bara för att få in en fråga i allt detta: Alla ni som tycker mina barn borde omhändertas som har en mamma som dricker öl i deras närhet räcker upp en hand!)

• Svar på tråden Jag dricker öl, bebis sover i rummet intill. Skål!
  • Plutteli
    Kya skrev 2011-06-06 21:06:24 följande:

Nu är mina barn inga bebisar längre, men nog unnade jag mig nån öl eller något vinglas när de var småbäsar. Och ett par ggr gick jag ut och festade rejält också.

ändå har jag lyckats få stämpeln prettomorsa på mig...

Inget att hänga läpp över, det har jag också fått höra att jag är...i nån urspårad tråd där jag ansåg att det inte var lämpligt att slå sina barn... Obestämd
  • Plutteli
    Jennifer 060828 skrev 2011-06-06 21:07:53 följande:
    Jag är ensam och dricker en öl :)
    Härliga tider!
    Öl är gott, i synnerhet i sommarvärme :D
  • Tonx
    Myran 08 skrev 2011-06-06 21:03:26 följande:
    Alkoholfri öl? Om du är gravid, får du dricka den. Finns många goda sorter nu. 

TS: Skål på dig! Skål
    Nä, inte ens att man är gravid! Äter medicin så här får man inte dricka nån öl inte.
    Kanske får ta en tablett extra istället så man får lite roligt iaf. (Moraltanter; Ja, jag skojade)
  • Kya
    Plutteli skrev 2011-06-06 21:07:53 följande:
    Inget att hänga läpp över, det har jag också fått höra att jag är...i nån urspårad tråd där jag ansåg att det inte var lämpligt att slå sina barn... Obestämd
    *asg* ja det är kanske lätt att få den stämpeln. å andra sidan är det lika enkelt att bli soc-anmäld för en god öl på en vardagskväll....
    F och L, mina stjärnor :)
  • Margarit
    Bonanza skrev 2011-06-06 21:09:28 följande:
    Gud vilken mes du är. Jag dricker minsann VIN! Med min bebis som inte ens är tre månader VAKEN! I soffan BREDVID mig!
    Skrattande
  • Kya
    Bonanza skrev 2011-06-06 21:09:28 följande:
    Gud vilken mes du är. Jag dricker minsann VIN! Med min bebis som inte ens är tre månader VAKEN! I soffan BREDVID mig!
    oh, cooling!
    F och L, mina stjärnor :)
  • ebbebulan

absolut ska dina barn omhändertas, hur vore samhället annars Flört

nu dricker jag inte ikväll men i lördagskväll tog jag mig en cider medan jag oljade in altanen. alla karlar ska ju jämt dricka öl när dom jobbar så varför inte jag... min lillkille på 4 månader sussade sött i sängen o 3-åringen hade somnat på soffan. 

skål på dig ts!!! 

♥ mina prinsar, ebbe 2008-04-24 & nisse 2011-02-03 ♥ www.frujansson.com
  • Myran 08
    Tonx skrev 2011-06-06 21:09:13 följande:
    Nä, inte ens att man är gravid! Äter medicin så här får man inte dricka nån öl inte.
    Kanske får ta en tablett extra istället så man får lite roligt iaf. (Moraltanter; Ja, jag skojade)
    Hehe låter som en lösning. vad tråkigt, dricker en öl åt dig ja.  
  • Tonx
    Myran 08 skrev 2011-06-06 21:20:24 följande:
    Hehe låter som en lösning. vad tråkigt, dricker en öl åt dig ja.  
    Fan vad snällt av dig! Drick två!
  • Tonx
    Plutteli skrev 2011-06-06 21:23:32 följande:
    Nu har jag varit på ICA och skaffat Ben and Jerrys ;)
    Åh gud, vill ha!!!
  • Jennifer 060828

Gott med öl

Kikade nyss in hos dottern, honb verkar inte ha hört när jag öppnade min öl, för hon sover som en stock.

Bildbevis:

Dålig och suddigt bild, och dessutom ser det ut som om hon sover i röda sidenkallingar, men det är röda cykelbyxor hon ville ha det!
  • festia
    Plutteli skrev 2011-06-06 21:06:00 följande:
    Japp, bara väntar på att nån ska fråga om jag tycker det är lika ok att ge min bebis öl i nappflaska ;)
    DET ÄR PRECIS LIKA ILLA ATT DRICKA EN ÖL SOM ATT SVEPA EN SJUTTIS!!!!!!!!!
  • festia

och det är faktisk preciiiis lika illa som att ge bebisen öl i nappflaska! herregud tänk att hen kan få i sig några tusendelar alkohol!

• Plutteli
    Jennifer 060828 skrev 2011-06-06 22:21:53 följande:
    Har alla däckat nu?
    Nädå! Ölen är dock slut nu Gråter
    Har sett på nyaste avsnittet av Game if Thrones med maken ;)
Svar på tråden Jag dricker öl, bebis sover i rummet intill. Skål!