• Ingrid83

vilken ersatning ar bast att byta till nar jag flyttar?

Min tjej pa 4,5 manad far ersattning da jag inte kan amma langre. Vi bor nu i Storbritanien och har far hon Aptimel ska flytta tillbaka till Sverige nasta manad. Ar det nagon som vet vilken svensk ersatning som ar lattast att byta till?

• Svar på tråden vilken ersatning ar bast att byta till nar jag flyttar?
  • zest

Våran dotter äter också aptimel (for hungrier babies), när vi var i Sverige köpte vi nan, fungerade bra, men tycker att aptimelen är mycket bätter. Om ni har flyttlass kan ni kanske ta med några burkar.

• Ingrid83

Tankte det vi ska kopa en del och ta med oss men jag kan ju inte ta med hur mycket som helst. Men jag tankte ha bagge i borjan sa hon vanjer sig. tror du att det funkar att blanda aptimel och nan i samma flaska sa hon vanjer sig vid nan smaken?

zest skrev 2011-06-06 12:35:45 följande:
    Våran dotter äter också aptimel (for hungrier babies), när vi var i Sverige köpte vi nan, fungerade bra, men tycker att aptimelen är mycket bätter. Om ni har flyttlass kan ni kanske ta med några burkar.
  • zest

Oj tror inte att du ska blanda dem, men prova med en aptamil till frukost sedan en nan som 2ndra flaska osv.

• Thursday

Varför inte blanda? Så gör ju många som t.ex. vill vänja barnet vid ersättning istf bröstmjölk, eller välling istf ersättning?

• zest

Idispidis, jag är ingen expert, men tyckte att "skopstorleken" samt konsistensen skiljde mellan de 2 märkena. Eftersom min dotter är lite känslig så skulle inte jag vilja blanda 2 olika pulver (skiljde även lite på näringsvärden, fetter etc), men som sagt det är upp till var och en :)

Svar på tråden vilken ersatning ar bast att byta till nar jag flyttar?