Hemlighålla barnets kön efter fl för alla?
www.aftonbladet.se/wendela/barn/article13083857.ab
Är detta rätt? Är detta bra?
Med tanke på allt prat om genus numera, är detta rätt för barnet, syskonen, eller rätt för föräldrarna?
Vad anser ni?
www.aftonbladet.se/wendela/barn/article13083857.ab
Med tanke på allt prat om genus numera, är detta rätt för barnet, syskonen, eller rätt för föräldrarna?
Vad anser ni?
Jag tror att man måste följa sin instinkt, jag är övertygad om att den kommer ge dig en hint om vad som är rätt och fel. Jag tror inte att man som förälder ska behöva plugga in en massa "vetenskap" om hur man bäst uppfostrar sina barn. Jag personligen väljer bort allt vad heter ny forskning/ pedagogik / teorier bla bla bla.
www.aftonbladet.se/wendela/barn/article130838...
Vad anser ni?
Oj jaha. Läste aldrig så långt.
Allra oftast men när man kanske kommer i en diskussion ang barnet så brukar man inte använda namnet i varje mening, inte jag iaf.
Jag bryr mig inte. Synd att engelskan inte har nåt bra ord för hen bara... =)
Fel fokus på debatten tycker jag. Men visst, kan vara ett sätt att göra en poäng. Men att utnyttja sitt eget barn för detta är fel tycker jag.
Visst borde vi fundera mer på hur vu styr barn av olika kön att bli som vi förväntar oss, och tänka friare, Men man kan fortfarande vara hobn eller han, utan att man ska koppla ihhop det med en viss personlighet. Att vara den, det eller hen känns mest märkligt.
Behandla barnen lika, men kalla dem för det de är.
Folk får väl göra som de vill men jag tycker att det blir lite väl löjligt.