• 4blir5

Har ätit provera och såg nyss att jag är gravid!!!!!

Jag fick påbörja en provera-kur den 29/4 för att framkalla mens. 6 dagar efter avslutad provera-kur fick jag bruna flytningar som hållt i sig. Idag 5:e dagen med bruna flytningar så tog jag ett graviditetstest som visade sig vara positivt. Nu är jag rädd att provera-kuren kommer framkalla missfall eftersom jag har bruna flytningar.

Är det någon som vet om det är farligt att äta provera när man är gravid?

• Svar på tråden Har ätit provera och såg nyss att jag är gravid!!!!!
  • 4blir5

Jag hoppas verkligen inte att det är någon fara. Men jag har ju bruna flytningar. Har haft blödningar i mina andra graviditeter också och fått två fina barn, men då har jag aldrig ätit provera innan.
    Just innan jag började med proverakuren så kollade jag med graviditetstest så jag tror att jag inte var gravid innan utan måste blivit gravid under tiden jag ätit provera.

• maja76

Hej. Idag är det min första kur med provera slut så nu väntar jag på mens men det har ej kommit något men det har ju bara gått en dag.

Läste på 4blir5 att det kan ta 6 dagar.
    Min första gång jag äter sådant här.

Hur länge ska man vänta på att få mens?
    Kommer det alltid mens efter kurerna??
    Ska man kontakta läkaren efter en tid och vad är den tiden???
    Någon som vet och kan berätta.

Hoppas att det ordnar sig för oss alla som försöker bli gravida.

Provera 1 kur, mens???
  • 4ever

Hej!
    Råkade snubbla förbi :)

Jag äter min andra provera kur nu, sista tabl idag...
    Första kuren fick jag mens på 4de dagen efter avslutad kur. Tror inte jag hade ägglossning.
    Jag har läst lite här på olika diskussioner om provera och att det har funnits de som inte fått någon blödning.
    Jag vet inte när man skall kontakta läkaren, men jag tänker göra det efter denna kur om jag inte får någon ägglossning... då har ju min kropp inte kommit igång av sig själv, och jag är trött på att vänta =/

Hoppas det går bra för er :)
    Lycka till!

Grattis 4blir5 :)

Svar på tråden Har ätit provera och såg nyss att jag är gravid!!!!!